עופר עיני
עופר עיניצילום: פלאש 90

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני נאם היום בוועידה הכלכלית של "כלכליסט" ותקף בחריפות את התנהלות הממשלה.

בסוגיית התאגדויות עובדים אמר עיני: "מה שקרה בשנה האחרונה שיש סוג של מהפכה שקטה. עשרות מאות מקומות עבודה בהם העובדים החליטו לקחת את גורלם בידם, להיות יחד ולהתאגד. רק בימים אלה, זו קיימים כ- 70 מקומות עבודה שמתאגדים וזאת לאחר תקציב אכזרי של הממשלה שלטעמי למרות הגירעון היה ניתן לעדן אותו".

על הממשלה הנוכחית קבע כי "אמון הציבור בממשלה ירד פי כמה וכמה. הממשלה התחילה בהסתה פראית. כששר בממשלה קרא להרוג עובדים, להדביר נמלים זהו סוג של התנהגות שהפופוליזם גובר על הכל".

"לפני הממשלה החדשה היה תהליך מוסכם על ראש הממשלה ועל שר האוצר דאז אותו הוביל ראש אגף התקציבים להפרטת הנמלים. התהליך היה לקראת גיבוש הסכם ואז בלי שום קשר, שר הכלכלה הכניס צבא לנמלים כי זה פופוליסטי וכי ההסתה גרמה לכך שמסיתים עובדים שמרוויחים מעט מול עובדים שמרוויחים יותר אם רוצים משק חדש אנחנו צריכים להתפרנס בכבוד. מי שמטיף מוסר אינו מי שמרוויח שכר מינימום אלא מי שמרוויח הרבה ובדרך של ההתנהלות השקטה זה קורם עור וגידים ואז מתלכדים כל הכוחות ולוקחים את המקומות שנוח להיות שם. יש הרי כמיליון עובדים מאורגנים בנמצאים במגרש הציבורי והפרטי ורוצים להרים ראש כי בשנים האחרונות הורידו להם את הראש, לילדים שלנו אין את היכולת לרכוש דירה אלא אם ההורים עוזרים".

לדבריו "במקום לתקוף את ה"מחוברים" הלוואי ויגיע היום וכל ציבור העובדים יקרא לעצמו מחובר ואז תהיה לנו מדינה טובה יותר, אנשים שמתפרנסים בכבוד שזה הכבוד עצמו. הממשלה שומעת את זה ונבהלת- רוצה לבטל את זכות השביתה ועוד. שר הכלכלה, נפתלי בנט קרא להכניס צבא לנמלים ופתאום שר התחבורה, ישראל כץ יצא לטיול, התייעץ עם הכלב שלו והחליט להפריט את הנמלים ואפילו תוכנית עבודה לא עשה. התשובה הייתה אנחנו לא יכולים לתת לשר בנט לקחת לנו את הקרדיט במקום לעשות משק צומח, הם רבים על הקרדיט".

עיני המשיך את דבריו החריפים: "מי שקובע את המחירים לנמלים זו הממשלה ואני קורא לממשלה לא לחכות 7 שנים ולהעביר את הזמן ולהוריד את מחירי הנמלים, יש להם מספיק רווח. גם אם יורידו את מחיר המכולה לאפס זה עדיין לא יעשה כלום כי לא ניתן יהיה לחסוך אפילו 10 אגורות. אומרים 2013-2014 הן שנים קשות וב- 2015 יהיה גן עדן בישראל. יש רק דרך אחת שעשינו אותה בעבר והיא שכשיש משברים צריך לאחד כוחות ולשים בראש ובראשונה את מדינת ישראל, המשק והאזרחים ואת ציבור העובדים ומגלים חמלה ואכפתיות  רק אז אפשר לעשות אחרת".