מנכ"ל מרכז הבניה הישראלי, ערן רולס, העניק בכנס הנדל''ן השבוע את אות המופת על "תרומה לתעשייה ומודל ראוי לחיקוי" למפעל "נגב" החדש בירוחם, שהקמתו צפויה להסתיים בחודשים הקרובים.

המפעל החדש של "נגב", מקבוצת "אפריקה ישראל תעשיות", בעיר ירוחם, יפתח את שעריו עד סוף שנת 2013 וממנו תצא בשורה מהפכנית של איכות טכנולוגית ישראלית, עיצוב וסגנון שיציבו את ישראל בפסגה העולמית בתחום ייצור אריחי הפורצלן בהדפסה דיגיטאלית.

אבי מוטולה, מנכ"ל אפריקה ישראל תעשיות וקבוצת נגב אמר עם קבלת האות כי "כולנו גם יודעים שיכולנו להקים את המפעל הזה במקומות אחרים בעולם, שהיו מגבירים את הרווחים שלנו, אבל החלטנו שאנחנו לא נוטשים את ישראל ולא נוטשים את אנשי הדרום. היינו בירוחם ואנחנו נשארים בה בגאווה. אמנם העולם מאבד מגבולותיו והפך זה מכבר לכפר גלובלי. התהדרות ב'עולם החדש' מטשטשת את האמת הפשוטה, שקיומה של מדינה, כל מדינה, תלוי בראש וראשונה בייצור העצמי שלה. במילים אחרות, בלי כחול- לבן נחיה בעולם שחור".

"שנת 2014 תהיה שנה רבת משמעות לקבוצת נגב ולעובדיה. למפעל הענק הזה משמעות מרחיקת לכת לא רק עלינו העובדים אלא על הנגב כולו ולא אגזים אם אומר על החיים התעשייתיים בארץ כולה. הקמת המפעל בירוחם היא ציון דרך היסטורי בדרכה של קבוצת נגב. החברה חרטה על דגלה את הצבת התעשייה הישראלית כחול-לבן במרכז פעילותה, מתוך אמונה בתעשייה הישראלית האיכותית שבכוחה להציב מוצרים הניצבים בפסגת תחום יצור אריחים. הן בטיב האיכות והן בעיצוב וביתרון הטכנולוגי. אני משוכנע כי מירוחם תצא בשורה זו לכל העולם", סיכם המנכ"ל מוטולה.