מסי. יביא את האליפות למרות הכל?
מסי. יביא את האליפות למרות הכל?רויטרס

עונה שלמה הקבוצות בליגה הספרדית מנהלות מרדף עיקש אל עבר האליפות.

לרגעים היה נדמה שברצלונה היא זו שתזכה, לעיתים דווקא אתלטיקו הייתה הפייבוריטית, וגם ריאל מדריד לא טמנה ידה בצלחת וניהלה מאבק רצוף. אך משלוש יוצאת אחת וריאל היא זו שיצאה מהמירוץ ובצורה די טראגית.

כמעט כמו בליגה הישראלית, שלוש הגדולות הצמודות זו לזו שיחקו באותה שעה בכדי ליצור מתח ותחרות ספורטיבית בין הקבוצות שממול.

גם ברצלונה וגם אתלטיקו סיימו את המשחק שלהן בתוצאת תיקו מה שאומר שהמצב בטבלה נשאר כמו שהיה ערב פתיחת מחזור 37 ולפני אחרון, כעת יפגשו הקבוצות למשחק האחרון לעונה במוצאי שבת הבאה כשברצלונה תארח את אתלטיקו למשחק על האליפות -  מי מהם תהיה הסגנית ומי תהיה האלופה. ריאל כבר לא פקטור במירוץ וגם אין נס שיעזור לה לזכות באליפות, כעת היא תנסה לאגור כוחות ולהתרכז בגמר ליגת האלופות הממשמש ובא.

תיקו במחזור האחרון במשחק בין ברצלונה לאתלטיקו יעניק לאתלטיקו את האליפות היוקרתית והמותחת ביותר מזה שנים בליגה הספרדית, מנגד בארסה שרק לפני שבועיים הייתה מיואשת מהאליפות, יודעת שניצחון ביתי יכתיר אותה כאלופה, כנגד כל הסיכויים. הנה מה שקרה הערב..

אלצ'ה – ברצלונה 0-0

עוד לפני המשחק ידעה ברצלונה כי מעידה שלהם וניצחון של אתלטיקו, יעניק את האליפות לאתלטיקו. ואכן ברצלונה פתחה בסערה וישבה על שערה של אלצ'ה, אבל אינסוף התקפות מסודרות ואקראיות הסתיימו ללא תוצאה.

בדקה ה-13 של המשחק, אנדרס אינייסטה היה קרוב מאד לכבוש לזכות קבוצתו ביום הולדתו ה-30, אך פגש רק את המשקוף. גם מסי היה קרוב מאד  לכבוש את הראשון, אבל הררה שוערה של אלצ'ה עצר אותו פעמיים. גם אלכסיס סאנצ'ז ניסה את כוחו וגם הוא ללא הצלחה.

גם אלצ'ה ניסתה את כוחה ובדקה ה-79 הייתה במרחק של סנטימטרים ספורים מקורת שערו של מנואל פינטו.

זה נראה העונה כאילו ברצלונה עושה הכל על מנת שלא לזכות באליפות, אחרת אין שום הסבר טבעי לכמות ההזדמנויות שקיבלה במשך העונה ולא ניצלה. או שמא ברצלונה מכריחה אותנו להגיע למחזור האחרון בקרב הזוי ומותח על הכתר.

אתלטיקו מדריד – מלאגה 1-1

אתלטיקו אולי עוד תבכה על התיקו הביתי מול מלאגה, ניצחון היה מעניק לה תואר סנסציוני. תואר שלא נראה בצד האדום לבן של מדריד מאז 1996, אך אתלטיקו לא עמדה בלחץ, כמו שאר יריבותיה, ושמטה את האליפות מתחת ידיה.

גם אתלטיקו פתחה את המשחק בסערה והתקיפה ללא הרף את מלאגה במחצית הראשונה. כשבמחצית השנייה הם נרגעו זה עלה להם ביוקר רב, שכן מלאגה עלתה ראשונה ליתרון אחרי טעות קריטית של קורטואה, שוער אתלטיקו בשער שקבע 1-0 מדהים למאלגה.

אתלטיקו הבינה את גודל השעה והתעוררה מהשער חזרה להתקפה, הפעם גם היא הצליחה במשימה. אלדרווילד הצעיר נגח עם כל הלב כדור קרן לתוך שער מלאגה שקבע 1:1 והשמחה בויסנטה קלדרון האצטדיון הביתי של אתלטיקו, עלתה לשמים.

בדקה ה-94 אדריאן כבר ראה את עצמו כובש את שער האליפות ההיסטורי לאחר שסובב כדור נהדר לחיבורים, הקהל כבר קפץ לשמים משמחה, אבל קבאז'רו שוערה המצוין של מלאגה הדף את הכדור בקצות האצבעות. הדיפה הרואית אחת שהשאירה את ההכרעה למחזור הסיום.

סלטה ויגו – ריאל מדריד 0-2

באיזה תרחיש נס ריאל מדריד עוד הייתה יכולה להדביק שוב את הפער משתי היריבות, אבל שוב פישלה ובגדול.

מאמן המדרידאים קרלו אנצ'לוטי עלה עם הרכב מחליפים על מנת לשמור את הכוכבים שלו לגמר בליסבון מה שגרם להפסד קבוצתו וליציאה סופית שלהם מהמירוץ לאליפות.

סלטה ויגו עם מאמנה לואיס אנריקה שנכלל כמועמד המוביל לאמן את ברצלונה בעונה הבאה, לא הרגישה נחותה מריאל ופתחה את המשחק טוב מאד. דקה להפסקה היא גם באה על שכרה כשטעות קשה של ראמוס אפשרה לצ'ארלס הברזילאי לקבוע 1-0 במחצית.

במחצית השנייה אנצ'לוטי ניסה להחזיר לעצמו את השליטה על המשחק, אך ללא הצלחה. שוב היה מי שניצל את יכולתה של ריאל ושוב היה זה צ'ארלס שניצל טעות נוספת של אלונסו וסגר את הסיפור עם 2-0 גדול על ריאל.

ברצלונה רוצה לקוות שעוד ניתן להוציא משהו מהעונה הזו עם אליפות כנגד כל הסיכויים. למרות שלאתלטיקו יספיק תיקו, ברצלונה מקווה שמגרשה הביתי יספק את האווירה הנחוצה על מנת לנצח את המשחק.

אם מסתכלים על העונות האחרונות ובהתחשב בעונה האחרונה ובתוצאות במפגשים האחרונים בין הקבוצות, זה לא יהיה קל לברצלונה. בחמשת המפגשים העונה בין הקבוצות, 4 הסתיימו בתוצאת תיקו וניצחון אחד של המדרידאים. ברצלונה כבשה מול אתלטיקו רק שני שערים העונה, כלומר שער בודד ב-225 דקות. אבל גם אתלטיקו לא יכולה לנוח על זרי התהילה, ברצלונה לא קבוצה שאפשר להספיד אותה בשום שלב.

נאלץ לחכות ולהמתין למוצאי שבת הבאה. משחק העונה יצא לדרך: אחת תוכתר אלופה והשנייה תיאלץ להסתפק בתואר 'סגנית המוליכה'...