יושב לי על הווריד

72% מהנשים סובלות מאי ספיקה ורידית.
שמנים, רפלקסולוגיה או טיפול בשיטת פאולה יכולים לעזור לך לעמוד שוב על הרגליים

פנימה , כ"ב באייר תשע"ד

יושב לי על הווריד          -ערוץ 7
רגליים
פנימה

זה קורה בעיקר בזמן הריון, אבל לא רק. הרגליים מתנפחות, התפקוד היומיומי נפגע, ואת מוצאת את עצמך בעיקר יושבת. לפני שאת מתייאשת, קיבצנו את מיטב המומחיות שינסו בשיטות טבעיות ולהחזיר אותך שוב לעמוד על הרגליים.

"ורידים" ברגליים- נירה קרמר ארומתרפיסטית ורפלקסולוגית

אופן זרימת הדם ברגליים תלוי במצב העורקים, הוורידים והנימים בגוף. התרחבות או היצרות בכלי הדם משפיעה על זרימת הדם ויכולה לגרום לקרישי דם, ואילו התרחבות עלולה לגרום לזרימת דם איטית. המצב המאוזן הוא הנכון. 

הוורידים מצוידים במסתמים המסייעים לדם לזרום לכיוון הלב. כשאחד המסתמים אינו מתפקד או כשדפנות הווריד נחלשות מסיבה כלשהי, הדם אינו יכול לזרום באופן תקין ומצטבר בוורידים, והם נמתחים ומתנפחים, נעשים רגישים למגע ומכאיבים. 
נשים רבות מפתחות "ורידים" במהלך ההיריון, משום שאז הן נושאות משקל רב יותר, וכן בשל חוסר איזון הורמונלי.
לסובלות מן הבעיה נציע כמה דרכים להקלה.

ראשית, שתיית מי פטרוזיליה עוזרת לנקז את הדם. גם פעילות גופנית כמו רכיבה על אופניים, הליכה, ריצה ושחייה יכולה לעזור ולשפר את המצב. עוד אפשר לגרוב גרביים אלסטיות ולהרים את הרגליים בזמן שכיבה. כמו כן אין ללבוש בגדים הדוקים מדי.

רפלקסולוגיה:
על הטיפול הרפלקסולוגי לכלול עבודה על איזון הורמונלי, לימפתי, כלי דם, מערכת השתן וחיזוק הכבד. כמו כן יש לעסות את אזור הגפיים. רצוי להיעזר ברפלקסולוג מומחה לצורך חיזוק אזורים אלה.

אם את רוצה לעזור לעצמך מיידית, ניתן לעסות בתנועות זחל לאורך מיקום הגפיים, כאשר יש לתת דגש לאזור שמן הברך ומטה. עיסוי עדין באזור השוקיים עם שמן זית מעט מחומם או משחת ארניקה יכול אף הוא להועיל. גם עיסוי עדין של הרגל עם שמנים ארומטיים יכול לסייע. אם את סובלת מלחץ דם גבוה או ממחלות אחרות, חשוב להתייעץ עם ארומתרפיסטית מומחית. 

תערובת שמנים שעשויה לעזור במקרה של כאבי ורידים ברגליים:
בתוך cc10 שמן נשא זרעי ענבים: שתי קפסולות או חמש טיפות ויטמין e, ארבע טיפות שמן אתרי ערער (מגמיש), ארבע טיפות שמן אתרי ברוש (מכווץ), שתי טיפות מנטה  (מקרר), שתי טיפות לבנדר. את התערובת מורחים תוך עיסוי עדין, לאחר מנוחה של הרגליים כשהן מוגבהות בשכיבה. 
 

דליות הרגליים- אורית אפשטיין, נטורפתיה ורפואה סינית
דליות הרגליים, הידועות בכינוי העממי "ורידים", מוכרות אצל רבים ובעיקר אצל רבות. מדובר בכלי הדם הוורידיים אשר נוטים להתרחב עקב מבנם ומיקומם, ברגליים או בפי הטבעת - אז הם נקראים טחורים. 

הוורידים הם כלי הדם המזרימים דם לכיוון הלב. שכבת השרירים בוורידים כמעט איננה פועלת בפני עצמה, אלא מונעת על ידי שרירי השלד. מבנה נוסף הנמצא בדפנות הוורידים ברגליים ועוזר לדם לעלות כלפי מעלה הוא שסתומים חד כיווניים הנפתחים כזוג דלתות וכך דוחפים את הדם מעלה. מכיוון שלוורידים ישנה דופן דקה, הם נוטים להתרחב. כאשר ישנה התרחבות כזו יורדת יעילות השסתומים, ואנו יכולים לראות את "קורי העכביש" שמתחילים לצוץ ואת הבצקתיות המלווה אותם תדיר.

אז מה עושים?

כדי לעזור לפעולת השסתומים חשוב להקפיד על הפעלת שרירי הרגליים באמצעות הליכה קצרה מדי פעם, בעיקר כאשר נמצאים פרקי זמן ממושכים בתנוחה אחת - עמידה או ישיבה.

תוספת של הוויטמינים E, C וביופלוונואידים גם היא יכולה לעזור להגברת גמישות כלי הדם, דבר שימעיט את התרחבותם.

שכיבה ברגליים מורמות תוכל לעזור לדם לזרום "בכיוון הנכון" ביתר קלות. מומלץ לנוח עם רגליים מורמות כעשר דקות מספר פעמים ביום, בעיקר כאשר מדובר בנשים הרות. כדי להגביר את האפקט ניתן לעסות את הרגליים (בעדינות מרובה!) מכיוון האצבעות. יש לעסות ללא הפעלת לחץ, ובאזורים עם ורידים בולטים לגעת רק בקלילות רבה.

ניתן להכין תערובת שמנים להספגת הרגליים. על כף שמן נשא (זית או שקדים) הוסיפו טיפת שמן אתרי של ברוש ושלוש טיפות שמן אתרי של גרניום. את התערובת אפשר להניח נקודתית על האזורים הבולטים והכואבים, אולם יש לזכור שאפשר לעשות זאת אך ורק אם העור אינו פצוע.

תרגול נכון לחיים זורמים- קציעה נחשון, שיטת פאולה

נשים רבות סובלות מוורידים ברגליים. תופעה זו עשויה לגרום לכאב מטריד ולחוסר נוחות גדול. לבד מזאת, הדבר עשוי להשפיע אף על בחירות אסתטיות, כמו למשל אילו גרביים ללבוש ואילו נעליים לבחור בחנות הנעליים. צמצום מרחב הבחירה של הגרביים והנעליים הבאים בחשבון עשוי להיות מגביל ולהקשות על ההתנהלות היומיומית של נשים הסובלות מוורידים ברגליים. 

בשיטת פאולה אנו מציעים תשובה שהיא רחבה הרבה יותר מאשר פתרונות מקומיים הקשורים לרגליים בלבד. כאשר מתעמלים לפי שיטת פאולה, הזרמת הדם בכל הגוף כולו נעשית נמרצת יותר, איתנה יותר, ובעיות רבות, וביניהן גם בעיית הוורידים ברגליים, משתפרות מאוד במהלך התרגול.

כאשר תתַרגלי לפי שיטת פאולה, תיחשפי גם להרגלי חיים שיקלו עלייך את העמידה הממושכת שאת נצרכת לה מדי פעם. התרגול ישפיע על איברים נוספים פרט לרגליים, ולהפתעתך ייתכן שתראי גם בהם שיפור לטובה.

פורסם לראשונה במגזין פנימה

לרכישת מנוי לחצי כאן