זירת הפיגוע בבריסל
זירת הפיגוע בבריסלרויטרס

נשיא המדינה שמעון פרס שוחח הבוקר (ראשון) עם ראש הקהילה היהודית בבריסל מוריס סוסנובסקי בעקבות פיגוע הירי הרצחני שאירע אמש במוזיאון היהודי בעיר.

השניים שוחחו ארוכות ובתוך כך סקר סוסנובסקי באוזני הנשיא לפרטי פרטים את השתלשלות האירועים אמש. הנשיא התעניין מאוד בכל פרט וביקש להתעדכן גם בהמשך על התקדמות החקירה המשטרתית.

הנשיא הביע את תנחומיו בשמו ובשם עם ישראל כולו לקהילה היהודית בבריסל וקרא למנהיגי אירופה לא להקל ראש ולהגיב בעוצמה כנגד כל תופעה של גילוי אנטישמיות.

"אני קורא לכל מנהיגי אירופה אל תקלו ראש אל מול גילויי האנטישמיות, יש להגיב בעוצמה נגד כל תופעה. על מנהיגי אירופה לנהל מלחמת חורמה נגד האנטישמיות הזוקפת את ראשה במדינות רבות". הנשיא המשיך ואמר לסוסנובסקי: "עם ישראל כולו איתכם ברגעים קשים אלו, אנו בישראל שותפים לתחושת ההלם ולעצב העמוק. אני מבקש שתיצור עימי קשר באופן אישי בכל דבר שתצטרכו. הלב של עם ישראל עכשיו עמכם-הקהילה היהודית בבריסל, ועם משפחות הקורבנות. מדינת ישראל תעשה ככל יכולתה בשביל להבטיח את ביטחונכם".

ראש הקהילה היהודית סוסנובסקי, אמר "תוצאות האירוע קשות- 2 תיירים ישראלים נהרגו וכן גם עובד המוזיאון, עובד נוסף נפצע אנוש. הם נורו ממש בכניסה למוזיאון. ככל הנראה מדובר בירי של אדם אחד או שניים, בשיטה שמאוד מזכירה את הפיגוע בטולוז.

מדובר באתר היהודי היחידי בעיר שאינו מאובטח מכיוון שנמצא בתוך מבנה בו שוכן מוזיאון בריסל, זה הוא לא מבנה בשימוש הקהילה היהודית בלבד, ועל כן זו מטרה נוחה. ניתן לראות כי הירי הזה תוכנן מראש, זה לא משהו שניתן לאלתר. קיימת דאגה רבה בקהילות היהודיות בכל רחבי אירופה, רמת האבטחה עלתה לדרגה הכי גבוהה בכל המוקדים היהודיים. הרשויות המקומיות עושות כל מאמץ בכדי לשים ידן על הפושעים".