אשראי
אשראיthinkstock

כתב אישום הוגש לבית משפט השלות בת"א נגד תושב אשקלון בן 32, בגין ריבוי עבירות של גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והונאה בכרטיס חיוב בנסיבות מחמירות.

על פי כתב האישום, משנת 2010 ועד לחודש מאי 2014 ניהל הנאשם שני עסקים למתן שירות וסיוע להגשת מועמדות לקבלת ויזה לארצות-הברית.

במספר רב של מקרים, טען הנאשם במרמה בפני לקוחותיו כי מחיר השירות אותו הוא גובה מהם כולל את תשלום דמי העמלה לעסקו, סכום שנע בין 150 ₪ ל-250 ₪, ואת תשלום האגרה לשגרירות בסכום 160 דולר למועמד. בעקבות מצג השווא שיצר הנאשם בפני הלקוחות הם מסרו לנאשם את פרטיהם המלאים כולל מספר כרטיס האשראי שלהם.

במעמד זה סוכם בין הנאשם ללקוחות, כי הנאשם עתיד לשלם עבור הלקוחות את תשלום האגרה לשגרירות. בניגוד למוסכם חייב הנאשם את כרטיסי האשראי של הלקוחות, כך שכל סכום העסקה נזקף לזכות עסקיו. לאחר מכן, גנב את מספרי כרטיס האשראי שנמסרו לו על ידי הלקוחות, ושילם באמצעותם את האגרה לשגרירות בעבור לקוחות אחרים.

בכתב האישום נטען, כי הנאשם לכיסו מאות אלפי שקלים שהתקבלו מלקוחותיו כתשלום אגרה לויזה לשגרירות ארצות הברית, ללא ידיעת לקוחותיו כי סכום זה מועבר לחשבונו. בהמשך, הלקוחות שהבחינו כי כרטיסי האשראי שלהם חויבו על ידי השגרירות, דאגו לבטל את החיובים. לשגרירות נגרם נזק כספי בסכום כולל של 113,280 דולר.

הפרקליטות תבקש להאריך את מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים.