ספה
ספהפלאש 90

שוב מתברר כי שירותים ומוצרים "מתקשים", לעבור את הקו הירוק. הפעם מדובר בסיפור נוסף הדומה מאוד להרבה מקרים קודמים אך יתכן והפעם בפנינו סיפור עם סוף מעט שונה.

תושב קריית ארבע קנה לפני כחודשיים ספה בחברת ביתילי, וביקש להעביר אותה אליו הביתה.

בשיחת הטלפון עם נציגי החברה הוא הדגיש שהינו מתגורר ביהודה ושומרון והובטח לו שלא תהיה כל בעיה עם המשלוח. אלא שלאחר שיחות חוזרות ונשנות לחברה התברר לו כי החברה לא תשלח את ההזמנה לביתו. לאחר כחודש וכאשר נמאס לו עוד להמתין הוא נאלץ להזמין מוביל חיצוני שיבצע את ההעברה.

על האירוע כולו מספרת ביומן ערוץ 7 שלומית אייל חברת צוות פניות הציבור של הבית היהודי, הצוות שטיפל באירוע והביא אותו לסיום שונה מאחרים.

צוות פניות הציבור יזמו מספר שיחות טלפון נוספות לחברה וביקשו לבדוק מקומות שונים ביהודה ושומרון, אך הנציגים טענו פעם אחר פעם שהחברה לא מגיעה לבית אל, קריית ארבע או קרני שומרון. "זה נקרא שטחים לא?" שאלה אחת הנציגות ומשהבינה כי הישובים נמצאים מעבר לקו הירוק אמרה: "אין משלוח, אך אתם יכולים לאסוף את זה מברקן".

אייל מספרת כי לאחר שהתברר כי אין מדובר כאן בתקלה חד פעמית, שלחו חברי צוות פניות הציבור מכתב אל מנכ"ל רשת ביתילי. במכתב טענו חברי הצוות כי מדובר באפליה פסולה שאינה ראויה, בוודאי כאשר הובטח ללקוח שלא תהיה כל בעיה. נוסף על כך, נטען במכתב, אירוע זו נוגד את מדיניות הרשת הרשמית המוצגת באתר האינטרנט של החברה.

תשובתו של מנכ"ל "ביתילי", אביב איתני, הגיעה במהירות. הוא עצמו התקשר לשלומית אייל והבטיח לתקן את האפליה עוד באותו יום.

במכתב מענה ששלח המנכ"ל לצוות פניות הציבור כתב אבני: "אירוע זה נוגד את מדיניות הרשת. מדובר בחברה חיצונית המספקת שליחויות עבור 'ביתילי'".

עוד הוסיף אבני כי הופתע מאוד לשמוע על המקרה וכי הוציא באופן מיידי הבהרה לכלל נציגי השירות והמוכרים ברשת, שהרשת מספקת שירות לכל חלקי הארץ. בצוות פניות הציבור ציינו לחיוב את "התגובה המהירה של הרשת. תוך מספר ימים מרגע קבלת שליחת המכתב, התקבלה שיחה אישית מהמנכ"ל ומכתב התנצלות".

אייל והצוות בו היא חברה מציינים כי מדובר במאבק מתמשך שלהם נגד תופעת האפליה של תושבי יהודה ושומרון לעומת שאר תושבי ואזרחי ישראל. מהצוות נמסר בתגובה: "העובדה שהחוק הישראלי אינו חל על יהודה ושומרון מהווה פגיעה עצומה בזכויותיהם של המתיישבים. אפליה צרכנית, הינה בבחינת הוספת חטא על פשע וגרומת לשיבוש אורח חייהם התקין. לא יתכן כי חברה תפלה בין לקוחותיה, על אחת כמה וכמה כאשר סוכם מראש על מיקום המשלוח, והובהר כי מדובר ביו"ש. צוות פניות הציבור של הבית היהודי פועל ויפעל, לטובת כלל אזרחי ישראל. אירוע זה ממחיש את אפקטיביות המאבק של האזרח בקטן כנגד עוולות. אנו מודים למנכ"ל רשת "ביתילי" על התגייסותו המהירה לפתרון המקרה, ומבטיחים כי נמשיך לעקוב ולוודא כי מקרים כאלה לא ישנו".

יצוין כי בשבוע שעבר אושר בועדת השרים לחקיקה תיקון החוק לאיסור אפליה מחמת מקום מגורים אותו הגישה ח"כ שולי מועלם יחד עם שורה של חברי כנסת מהבית היהודי, ש"ס, הליכוד ביתנו ואפילו 'התנועה'. אלא שבעקבות מלחמת העררים בין 'יש עתיד' ל'בית היהודי' בשבוע שעבר, הגישו ב'יש עתיד' ערר גם על החוק הזה.