בניון עם גוטמן. קפטן הנבחרת
בניון עם גוטמן. קפטן הנבחרתצילום: פלאש 90

קפטן נבחרת ישראל בכדורגל וקשרה של ק.פ.ר מליגת המשנה באנגליה, סיכם בקבוצה הירוקה לשנתיים.

לבניון זו הקדנציה השניה בקבוצה מהכרמל לאחר שהגיע אליה מהפועל באר שבע בגיל 18 בלבד. כבר בעונתו הראשונה בירוק הצליח הקשר הנפלא להוביל את חיפה לאליפות ראשונה אחרי שבע שנות בצורת. בזכות עונה נפלאה ועוד כמה שבאו אחריה, נחשב בניון לסמל בקרב אוהדי הקבוצה הירוקה.

כעת, עם בניית סגל הקבוצה והכניסה לאצטדיון החדש, אצטדיון סמי עופר, החליטו בצוות המקצועי של חיפה להחתים את הקשר על חוזה לשנתיים. על פי החוזה, בסיום השנתיים יפרוש בניון מכדורגל ויעבור לעמדת המנג'ר של הירוקים.

כבר זמן רב שבחיפה רצו להחתים את בניון, אך מחלוקות כספיות ואורך החוזה הם שמנעו את הסיכום הרשמי. יממה בלבד לפני הסיכום הרשמי וההודעה לתקשורת, הודיע השחקן עצמו כי חיפה לא הייתה רצינית לגבי חזרתו לקבוצה וכי כל רצונם היה לרצות את האוהדים. האוהדים הרבים חשו נבגדים על ידי ההנהלה והציפו את הבעלים, יענקלה שחר באלפי הודעות. 

הנהלת הקבוצה שחששה מהחרמת האוהדים, החליטה לעשות פניית פארסה והחתימה את בניון לשנתיים. 

בניון עצמו אמר מיד לאחר הסיכום כי המטרה היא "לשחזר את ימיה הגדולים של מכבי חיפה".

יוסי בניון עשה את הבכורה שלו בכדורגל המקצועני בשורות האדומים מהנגב - הפועל באר שבע. הנער שגדל בדימונה ושיחק שנתיים באקדמיה של אייאקס ההולנדית, עלה לבוגרים של באר שבע כבר בגיל 17. לא היה צריך הרבה בשביל להבין שלשחקן הצעיר הזה יש קסם ויכולות בלתי רגילות. כולם לטשו עיניים בסיומה של עונה שבה הפועל באר שבע ירדה לליגת המשנה, ומכבי חיפה זכתה בשחקן. בניון עשה בחיפה קפיצת מדרגה ביכולותיו והוליך אותה לרגעיה הגדולים ביותר - בליגה ובאירופה.

מחיפה עבר בניון לראסינג סנטאנדר הספרדית ועם הזמן הפך להיות הכוכב הגדול של הקבוצה. שלוש שנים בקבוצה הספרדית הובילו את בניון לווסטאהם האנגלית וכבר במשחק הבכורה שלו במדי הקבוצה בישל שני שערים. שנה לאחר מכן, שוב בניון עבר קבוצה - הפעם לליברפול הגדולה. בניון עשה היסטוריה כשהפך להיות הישראלי השני בקבוצה הבכירה, אחרי שקדם לו בקבוצה החלוץ הישראלי רוני רוזנטל.

במדי ליברפול עשה בניון את הקריירה המשמעותית ביותר שלו באירופה, כשכבש את השער ה-500 של ליברפול באירופה, כבש גם שלושער בליגת האלופות, נבחר לשחקן המחזור המצטיין מטעם אופ"א, ועלה עם הקבוצה לחצי גמר ליגת האלופות ובישל שער לפרננדו טורס במעמד הגומלין מול הקבוצה של אברהם גרנט.

היציבות של בניון במדי ליברפול, גרמו לרומן אברמוביץ', הבעלים העשיר של צ'לסי, להכניס יד לכיס ולרכוש אותו לארבע שנים. בכך הפך בניון לשחקן הישראלי הבכיר ביותר בכל הזמנים. שחקן שהיווה דוגמא לאלפי צעירים שהתחילו את דרכם בקטן. פציעה קשה בגיד האכילס גרמה לבניון להיעדר לתקופה ארוכה מסגל הקבוצה ובסיום אותה עונה עבר לשחק בארסנל. גם בארסנל לא שיחק בניון יותר מידי ועבר חזרה לווסטאהם. אחרי ווסטאהם חזר בניון לתקופה קצרה לשחק במדי צ'לסי ומיד אחר עבר לק.פ.ר מליגת המשנה האנגלית. אמנם בניון לא שותף במשחקים רבים, אבל הוא יכול לרשום הישג נוסף כשבסיום העונה הצליחה ק.פ.ר להעפיל אל הליגה האנגלית הבכירה.

האם ישחזר את הימים הגדולים של חיפה? קפטן נבחרת ישראל ושיאן ההופעות ינסה להראות לכולם שהוא לא שכח לשחק כדורגל.