תומך בריבלין. רוזנטל
תומך בריבלין. רוזנטלצילום: פלאש 90

ח"כ מיקי רוזנטל (העבודה) הודיע היום (ראשון) בעקבות פרישתו של ח"כ בנימין בן אליעזר מהמירוץ לנשיאות כי יתמוך בח"כ ראובן (רובי) ריבלין בבחירות לכהונת נשיא המדינה.

"רובי הוא איש ישר והגון, צנוע מחד – וממלכתי מאידך. איש של אנשים, שהסובלנות היא נר לרגליו – ואני בטוח שייצג אותנו בכבוד בתפקיד הנשיא", אומר רוזנטל.

לדבריו, "רובי הוא איש ימין ואני חלוק עליו בסוגיית הפתרון לסכסוך בכל נימי נפשי. אבל רובי הוא גם דמוקרט באופן הכי עמוק של המילה, שיקבל כל הכרעה ציבורית שתיפול בסוגיית עתיד השטחים".

"ריבלין הוא אדם ראוי, אנושי, מידתי, שיודע לספר בדיחה במקום הנכון, אבל גם ניחן בשפע של חמלה ומידת הרחמים ויודע לחבק ולנחם כשצריך", הוסיף רוזנטל.

"רובי מעורר כבוד בקרב שומעיו וגאווה בקרב מאזיניו. ולכל אלה שמבקשים "רק לא פוליטיקאי" כנשיא אומר: דווקא פוליטיקאי. כי יש לו את הניסיון הציבורי, כי חשוב בעת הזו לומר – שלא כל הפוליטיקאים מושחתים. את המושחתים נסלק ואת הראויים נציב בראשינו", חותם רוזנטל את הודעתו.

נציין כי במערכת הפוליטית נפוצו עוד קודם להודעת בן אליעזר ההערכות כי רוזנטל יתמוך מאחורי הפרגוד בריבלין, בדומה לעמיתתו ח"כ שלי יחימוביץ', אולם הוא לא הסכים להודות בכך.

סיעת העבודה התכנסה אמש (מוצ"ש) בניסיון להכריע במי לתמוך עם פרישתו של בן אליעזר מהמירוץ, אולם לא הצליחה להגיע להכרעה. בן אליעזר נחקר ביום שישי בחשד שקיבל כספים שלא כדין לצורך רכישת ביתו ביפו, ובעקבות החקירה הודיע על פרישה מהמירוץ.