איתמר
איתמרישי קרוב

רצח בני משפחת פוגל זיעזע את כל המדינה, ובעקבותיו החליטה אז ועדת שרים בראשות ראש הממשלה נתניהו לאשר תב"ע (תכנית בניין עיר) לישוב איתמר, אשר מאז הקמתו ועד היום לא זכה לתוכנית כזו.

הכנת התוכנית התקדמה בצינורות השונים משך תקופה ארוכה, אולם לאחרונה, יומיים לפני שהיתה אמורה להיות מאושרת באופן סופי עצר ראש הממשלה נתניהו לחלוטין את ישיבות מועצת התכנון העליונה במנהל האזרחי והביא להקפאתן של כל התוכניות ביו"ש ובתוכן גם התוכנית הזו.

משמעות ההקפאה היא המשך המצב בו הבניה בכל הישובים שלא זכו לתב"ע, ובתוכם גם איתמר, מוקפאת לחלוטין, ותקציבים של משרדי ממשלה המיועדים למבני ציבור בישובים הללו מוקפאים אף הם.

ראש הישיבה באיתמר, הרב אביחי רונצקי, אשר פעל לקידום התב"ע במהלך השנים האחרונות, התייחס היום (ראשון) בדף הפייסבוק שלו למצב שנוצר.

"בשבוע שעבר התחתן שילה, בוגר ישיבתנו, בן קיבוץ שלוחות, לאחר שרות קרבי ביחידת שלדג וקבע את מגוריו ביישובנו איתמר", כתב הרב רונצקי, "ביום שלישי הקרוב בע"ה יבוא בברית הנישואין אליעזר, גם הוא בוגר הישיבה וסיירת גולני כסמ"פ, שלומד כיום במכללה לפיקוד טקטי, ועובר לגור גם כן באיתמר".

לדבריו, "בחודשים הקרובים ישנם עוד מבוגרי הישיבה שנישאים, לאחר שירות צבאי משמעותי, אך בשונה מקודמיהם, הם לא יוכלו לקבוע את ביתם באיתמר, מפני שאין דירות פנויות, והליך תכנון ובניית שכונות נוספות הוקפא לחלוטין".

הרב רונצקי מציין כאמור, כי "הכאב גדול שבעתיים, מפני שבימי ה'שבעה' לנרצחי משפחת פוגל, היתה החלטה של ועדת שרים בראשות ראש הממשלה לאשר תב"ע לאיתמר וידיעה זו נמסרה לי על ידי עוזר השר ברק בביקורו אז ביישוב".

"אני קורא לכל מי שרואה את הפגיעה הקשה בהתיישבות החלוצית בגב ההר לשנס מותניו ולפעול להמשך הבנייה באזורים הללו", הוסיף הרב רונצקי.