הנשיא הנבחר
הנשיא הנבחרפלאש 90

חבר הכנסת ראובן ריבלין נבחר היום (שלישי) לכהונת נשיא המדינה העשירי של מדינת ישראל.

119 חברי כנסת הצביעו בסיבוב השני של הבחירות. בעד ח"כ ריבלין הצביעו 63 חברי כנסת ובעד ח"כ מאיר שטרית הצביעו 53 חברי כנסת.

הסיבוב השני נערך בתום מאבק דרמטי בסיבוב הראשון, בו קיבל ריבלין 44 קולות לעומת 31 שקיבל שטרית. יו"ר הכנסת לשעבר דליה איציק זכתה לתמיכת 28 חברי כנסת, השופטת בדימוס דליה דורנר קיבלה 13 קולות וחתן פרס נובל פרופ' דן שכטמן קיבל תמיכה של קול אחד.


ריבלין גר בירושלים בשכונת יפה נוף, נשוי לנחמה ואב לארבעה. הוא נולד בירושלים למזרחן פרופסור יוסף יואל ריבלין, ולרחל "ריי" ריבלין, שניהם בני משפחת ריבלין, שעלתה לירושלים בעליית תלמידי הגר"א. ריבלין כיהן כחבר מועצת העיר ירושלים בין השנים 1978-1983. הוא המשיך בפעילות פוליטית, ושימש יו"ר סניף תנועת החרות בירושלים ב-1986, ויו"ר ארגון הליכוד בשנים 1988-1993.

הוא נבחר לראשונה לכנסת ה-12 ב-1988. בפברואר 2003, נבחר לכהן כיושב ראש הכנסת ה-16. במהלך כל השנים הביע ריבלין עמדות ימניות ותמך בארץ ישראל השלמה, לא חשש מגינויי השמאל וממתקפות נגדו מצד ארגוני השמאל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ברך את ריבלין על בחירתו ואמר ''איש הליכוד ואיש המחנה הלאומי ניצח. אני מצפה לשיתוף פעולה עם הנשיא הנבחר למען אחדות עם ישראל וכל אזרחי ישראל''.

ראש הממשלה והח"כים מגיעים להצביע

המועמדים לאחר ההצבעה