זומבה
זומבהצילום: פלאש 90

עיריית ירושלים פרסמה בצהריים (ראשון) כי היא צפויה לקיים השבוע אירוע ספינינג וזומבה ענק, בשדרות ממילא, אל מול חומות העיר העתיקה.

עיריית ירושלים הזמינה את כל חובבי הספורט מרחבי הארץ לקחת חלק במה שהם מכנים "חוויה בלתי נשכחת".

לדברי העירייה צפויים ליטול חלק באירוע כ-2,000 משתתפים. מרתון הזומבה צפוי להתקיים ביום שלישי ה-24 ביוני, על הגשר של שער יפו. "המתעמלים ייהנו מפעילות זומבה מול הנוף המדהים של מגדל דוד, חומות העיר העתיקה, הסינמטק ומשכנות שאננים", לשון המודעה.

"מרתון הזומבה יכלול שני מקצי ענק באורך של שעה כל אחד החל מהשעה 20:00 ועוד השעה 23:00. בכל מקצה צפויים להיות כ- 500 משתתפים שייהנו ממיטב מדריכי הזומבה של ירושלים, מנוף עוצר נשימה ומאוויר הרים צלול כיין".

"יש ביקוש אדיר לזומבה וחשבנו שיהיה נכון להוציא את השיעורים מהחדרים הסגורים אל האוויר הפתוח של ירושלים", צוטט מנהל המחלקה לספורט עממי באגף הספורט של עיריית ירושלים, אילן גרין. "בשנה שעברה השקנו את מרתון הזומבה לצדו של מרתון הספינינג והוא זכה להצלחה רבה. השנה הביקוש לזומבה גדל באופן משמעותי ואנו צופים להכפלת מספר המשתתפים.

"טובי המדריכים שמשלבים כוחות, הנוף המדהים, האוויר הנקי, המשתתפים הרבים והאווירה המושלמת מבטיחים שהאנרגיות יהיו בשמיים. בנוסף, מרתון הזומבה מביא לפיתוח סיבולת לב ריאה ושריפת שומנים ואין דרך טובה יותר לעשות זאת מאשר באווירה מחשמלת, בליווי מוסיקה קצבית ומסעירה", הוסיף גרין.

דא עקא, שעל פי ניסיון העבר, ריקודי הזומבה עשויים להרגיז כמה מחברי מועצת העיר שחלקם כבר הודיעו שיילחמו ביוזמה. "לא ייתכן שדבר כזה עיריית ירושלים תקיים דווקא על אם הדרך לכותל המערבי", התבטא אחד מחברי המועצה החרדיים.

גם חבר המועצה אריה קינג הודיע כי יפעל להעביר את האירועים הרחק מהעיר העתיקה. "אני מתכוון לדרוש להסיר את החרפה הזו. שירקדו בטדי, שירקדו ב'חוף' שבנו לעצמם במתחם התחנה, שירקדו ביער ירושלים.

"יש מספיק מקומות בעיר ממוזגים ומאווררים, לא חייבים בכל פעם מחדש לפגוע ברגשות תושבי העיר העתיקה וברגשות העולים לרגל לעיר הקודש", טען קינג.

מעיריית ירושלים נמסר לערוץ 7 כי "מדובר באירוע מסורתי הנערך מדי שנה במיקום זה וזוכה לביקוש רב בקרב התושבים. האירוע נערך במרפסת מעל קניון ממילא בה נערכים אירועי תרבות רבים ומגוונים לאורך כל השנה ומזה שנים רבות".