שחקני מקסיקו חוגגים
שחקני מקסיקו חוגגיםרויטרס

הניצחון של הולנד אתמול בערב הבטיח כי היא תשחק בשמינית הגמר של הטורניר היוקרתי מול המדורגת שניה מהבית המקביל, בית א'.

המשחק שהפגיש בין מקסיקו לקרואטיה בהמשך הערב אתמול היה המשחק שקובע מול מי תשחק הולנד.  המקסיקנים עלו למשחק כשהם יודעים שתוצאת תיקו תספיק להם להעפיל לשלב הבא מהמקום השני. לעומתה קרואטיה הייתה חייבת ניצחון כדי לפגוש את הולנד. במילים אחרות: המשחק בין מקסיקו לקרואטיה היה למעשה קרב ישיר על כרטיס הכניסה לשמינית הגמר. 

קרואטיה הגיעה למשחק אחרי התבוסה שהנחילה לקמרון המסכנה במחזור הקודם, ורק ההפסד במחזור הראשון לברזיל היה בעוכרי הנבחרת הקרואטית. מקסיקו פתחה את הטורניר עם ניצחון 0:1 על קמרון, והמשיכה לגלות יכולת טובה גם בתיקו המאופס נגד ברזיל בעזרתו הישירה של השוער הנפלא גיז'רמו אוצ'ואה שעצר את ברזיל בהדיפות רבות.

המשימה שעמדה לפניו במשחק מול קרואטיה הייתה לעצור את ההתקפה הקרואטית המשובחת בראשותו של מריו מנדזוקיץ' ,חלוצה של ביירן מינכן, שכבש צמד נגד קמרון.

שתי הקבוצות פתחו את המשחק מצוין עם קצב טוב אך היכולת דעכה לה עד לירידת הקבוצות להפסקה בשיוויון מאופס.. למחצית השנייה הגיעה נבחרת אחת, דווקא זו שתיקו הספיק לה - מקסיקו המפתיעה. המקסיקנים תקפו את הקרואטים גלים גלים וכבשו שלושה שערים נהדרים בדקות ה-72, 75 וה-81 תוך התלהבות אדירה שרק מקסיקנים לוחמים יכולים להשיג. גם שער הניחומים של קרואטיה לא באמת ניחם את האוהדים הקרואטים שחוזרים הביתה מוקדם מהצפוי.

מהלך המשחק

דקה 7: קרן שנייה במשחק עבור החבורה הנחושה של ניקו קובאץ', איבן רקיטיץ' שיגר כדור חד לעבר פריסיץ' שבעט הרחק משערו של ג'ירמו אוצ'ואה.

דקה 14: אוליץ` נגח לרוחב השער, אבל מנדז`וקיץ` לא הגיע בזמן כדי להמשיך לרשת!

דקה 16: בעיטת פצצה של הררה המקסיקני מ-20 מטרים, גרמה לכדור להרעיד את המשקוף!

דקה 19: משחק קצבי בדקות האלה. פראניץ` הניף את הרגל ומ-25 מטרים שלח כדור שעבר מטר מעל המשקוף.

דקה 37: גווארדאדו ביצע מהלך יפה בשמאל והרוויח קרן. המקסיקנים שלטו בדקות האלה, אך לא הגיעו למצבים ממשיים.

דקה 64: מקסיקו טענה שמגיע לה פנדל. גווארדאדו בעט כדור שפגע בסרנה, אך השופט לא הורה על הנקודה הלבנה.

דקה 72: שער למקסיקו הררה הגביה קרן ומארקס הקפטן הכניס את כל הלב כדי לנגוח פנימה!

דקה 75: שער שני! הרננדס הוליך התקפה מהירה, מסר לפראלטה שהעביר רוחב. גווארדאדו היה שם כדי לירות לרשת הגבוהה ולרוץ לחגוג בטירוף אדיר!

דקה 81: זה כבר 3:0! צ'יצ'יריטו בנגיחה אדירה הקפיץ את כל המקסיקנים באצטדיון שחגגו בטירוף!

דקה 87: שער ניחומים לקרואטיה. בישול יפהפה של ראקיטיץ` שהשאיר בעקב לפרישיץ` , גרם לאוצ`ואה לספוג לראשונה בטורניר. רק אניימה הניגרי עוד לא ספג!.

דקה 91: הקרואטים עוד ניסו את מזלם כשפרישיץ` בעט מהאוויר מ-10 מטרים, אבל הפעם אוצ`ואה סיפק הצלה גדולה.

בסיום, ניצחון אדיר למקסיקו במחצית שנייה בלתי נשכחת והיא תפגוש בשלב הבא את הולנד הלוהטת.

הרכבי הנבחרות:

מקסיקו: גיז'רמו אוצ'ואה, פול אגילאר, פרנסיסקו רודריגס, הקטור מורנו, רפאל מרקס, מיגל לאיון, חואן חוסה ואסקס, אנדרס גוורדאדו, הקטור הררה , ג'ובאני דוס סנטוס ואוריבה פראלטה.

קרואטיה: סטיפה פלטיקוסה, דריו סרנה, דיאן לוברן, ורדאן צ'ורלוקה, שימה וורסליקו, לוקה מודריץ', איבן רקיטיץ', דניאל פראנייץ', איבן פריסיץ', איביצה אוליץ' ומריו מנדזוקיץ.