סוארס מחזיק את השיניים
סוארס מחזיק את השינייםרויטרס

בשיניים. דבר ידוע הוא ומוכר לציבור אוהדי הכדורגל העולמי בכלל והאנגלי בפרט. לואיס סוארס הוא שחקן בעל יכולות אדירות וניצול מצבים מדהימים, אך גם פרובוקטור לא קטן, צוללן ונשכן.

למה אנחנו קובעים זאת בנחרצות? כי כמו לעניין שור מועד, שחקן שנושך כבר שלוש פעמים - חזקה עליו שינשך שוב ושוב ולא יפסיק לעולם.

המשחק האחרון אמש בשלב הבתים של בית ד', "בית המוות", הפגיש בין שתי נבחרות למשחק על כל הקופה - איטליה ואורוגוואי. שתי הנבחרות הגיעו למשחק לחוצות ומתוחות, שחקני שתי הנבחרות ידעו כי בכדי להעפיל לשלב הבא הם יהיו חייבים לנצח. מבחינתם, הדרך לניצחון מלאה באגרסיביות וכך אכן התנהל המשחק לכל אורכו. 

בסיום המשחק אורוגוואי ניצחה אמנם את איטליה בתוצאה 0:1 והדיחה אותם מהטורניר העולמי, אך המקרה שקרה בדקה ה-78, העיב על החגיגות בסיום מצידם של האורוגוואים. בדקה ה-78, סוארס וקייליני ניסו לתפוס מיקום ברחבת האיטלקים, או אז עשה סוארס את מה שעשה בעבר במדי ליברפול ואייאקס - נשך את השחקן היריב.

שופטי המשחק לא ראו את הנשיכה המדוברת, אבל קייליני פנה אליהם בסיום והראה להם את הסימן של השיניים עמוק בכתפו. בסיום פנו גם נציגים מהנבחרת האיטלקית לפיפ"א שעתידה בימים הקרובים להעניש בחומרה רבה את החלוץ המצטיין של אורוגוואי.

כאמור, זו לא הפעם הראשונה בה סוארס משתמש בנשיכתו כנגד שחקני יריב.

הפעם הראשונה הייתה בנובמבר 2010. סוארס נמנה על ההרכב הפותח של קבוצת הפאר ההולנדית, אייאקס. במהלך אחד המשחקים של אייאקס מול פ.ס.וו, ניגש סוארס ליריבו עותמאן בקאל במהלך ויכוח שפרץ על המגרש. תוך רגע הויכוח הגיע לכדי מצב של אלימות ובשיאו החלוץ האורוגוואי נשך את עותמאן בצווארו. ההתאחדות ההולנדית הרחיקה את סוארס לשבעה משחקים כתוצאה מההתנהגות האלימה הזו, ואם הם חשבו אולי סוארס ישתנה ויתרכז אך ורק בכדורגל ובמה שעושה טוב, כדאי שיחשבו שוב.

שלוש שנים אחר כך, באפריל של שנת 2013, שוב היה זה סוארס שנשך. הפעם במשחק בין צ'לסי לליברפול. במהלך עימות בין סוארס לאיבנוביץ' על תפיסת מקום לכדור גובה, השתמש סוארס שוב בכוחו שבפיו, כשנשך את ידו של בלמה של צ'לסי שנשכב על הדשא כתוצאה מהנשיכה. שופטי המשחק לא ראו את האירוע ולכן גם לא פסקו כנגד השחקן, אבל בשביל זה יש טלוויזיה ושופטים. שופטי ההתאחדות האנגלית החליטו על הרחקת סוארס מהמגרשים למשך עשרה משחקים, כשבפועל הורחק למשך 157 ימים ללא כדורגל מקצועני.

אחרי חמישה חודשים חזר סוארס לתפקוד מלא ואפילו ניכרה השתפרותו על המגרש בליגה האנגלית, אבל עדיין סוארס סירב ללמוד והמשיך להתנהג בצורה שאינה אופיינית לאדם בוגר, אלא לילד.

כאמור, אתמול שוב נתקלנו בהתנהגות האופיינית לסוארס: נשיכה ופרובוקציות. מעניין מה יהיה עונשו כעת. אנחנו נמשיך לעקוב.

הנשיכה אתמול מול איטליה:

הנשיכה לאיבאנוביץ': 

הנשיכה לעותמאן: