תופס את הראש, ולנסיה
תופס את הראש, ולנסיהרויטרס

לאחר שאתמול מוקדם יותר נפגשו ארגנטינה וניגריה למשחק שסיפק קצב מסחרר במיוחד ורווי שערים, קיווינו לראות משחק דומה בין שתי נבחרות התקפיות גם הן - צרפת ואקוודור.

בעוד שצרפת הבטיחה את העפלתה לשלב הבא וכנראה מהמקום הראשון בבית, אקוודור הייתה חייבת לנצח לפחות ב-0:1 קטן בכדי להעפיל לשלב הבא ולפגוש שם את ארגנטינה החזקה.

הנבחרת של ריינלדו ריברה פתחה את הטורניר עם 1:2 דרמטי מול שווייץ, והמשיכה עם תוצאה דומה גם מול הונדורס. הטריקולור לעומתם עלו למשחק כשהם כבר הבטיחו סופית את עלייתם לשמינית הגמר ותוצאת תיקו הייתה מספיקה להם לסיים במקום הראשון בבית ולפגוש בשלב הבא את מיודענו וינסנט אניימה, השוער המעולה של נבחרת ניגריה.    

הנבחרת הצרפתית השתתפה כבר 13 פעמים במונדיאלים, החל מ-1930. עם כמות כזו של הופעות בגביע העולם, עדיין לא הצליחו הצרפתים לזכות יותר מפעם אחת בגביע הנחשק, כשהפעם היחידה בה זכו הייתה במונדיאל 1998 עם זינאדין זידאן בשיאו.

המונדיאל הקודם באפריקה היה לא פחות מאסון מבחינת הצרפתים. הנבחרת הלאומית איכזבה בגדול כשלא עברה אפילו את שלב הבתים.  לאחר הכאוס האדיר שהיה בטורניר ב-2010 עשו הצרפתים מהפך של ממש וכוחות צעירים ורעננים נכנסו להרכב הצרפתי. פול פוגבה, כרים בנזמה ועוד שחקנים צעירים וטובים זומנו לנבחרת במקום הוותיקים, ולמאמן הנבחרת מונה דידייה דשאן במקומו של לורן בלאן שלא השכיל לשמור על חדר הלבשה מאוחד.                                  

צרפת הגיעה לטורניר במומנטום אדיר כאשר במשחק ההכנה האחרון שלה הגדילה לעשות והשפילה את ג'מייקה 0:8. היכולת המצוינת נמשכה גם לשלב הבתים כאשר בנזמה וחבורתו ניצחו את הונדורס 0:3, והביסו את השוויצרים הרכים 2:5. כל זאת למרות חסרונם של כוכב הנבחרת פרנק ריברי שנפצע בסמוך למונדיאל, וסמיר נאסרי כוכבה של מנצ'סטר סיטי שלא זומן.

המשחק שנפתח היה מלא בלבול אצל שתי הנבחרות, דבר שלא היה אופייני לשתיהן. הראשונים להתעורר היו הצרפתים הצעירים, כשפוגבה וגריזמן ניסו את דומינגס בשער אקוודור אך זה לא התקשה במיוחד. לקראת הירידה למחצית, אקוודור הבינה שבמצב הזה היא חוזרת הביתה וניסתה את כוחה אך הנגיחה של אנר ולנסיה המצויין מצאה את הוגו לוריס הצרפתי מוכן.

המחצית השניה התאפיינה בהרבה עבירות כשבלט מעל כולם, קפטן האקוודורים אנטוניו ולנסיה. ולנסיה תיקל בצורה חריפה את דינייה, ולשופט המשחק לא נותר אלא להוציא לעברו את הכרטיס האדום. דווקא עם עשרה שחקנים פתאום האקוודורים היו משחוררים יותר, אבל לא השכילו להכניס את השער שיעביר אותם לשלב הבא. הצרפתים הראו קצת ממה שהם מסוגלים עם כמה הזדמנויות שלא נכנסו, אבל בהחלט בשלב הבא אנחנו צפויים לראות נבחרת צרפתית חזקה ומאיימת, כזו שיכולה ללכת עד הסוף. 

מהלך המשחק

דקה 15: סיסוקו עם בעיטת יעף מטורפת סחט הצלה מרשימה מאלכסנדר דומינגס.

דקה 17: המשחק שהיה אגרסיבי ביותר כמעט ולקח קורבנות אצל שתי הנבחרות כשאנר ולנסיה וסאקו נפגעו ברגליהם.

דקה 20: אנר ולנסיה התאושש מהפציעה וכמעט שכבש אך הסתבך ברחבה ואיבד את הכדור.

דקה 27: הגבהה מצוינת של סיסוקו עברה את השוער דומינגס שיצא לא טוב, אך בנזמה היה מופתע מהכדור ולא הספיק לנגוח פנימה.

דקה 38: ההזדמנות הטובה ביותר עבור הצרפתים כשפוגבה נגח לכיוון החיבורים של השער האקוודורי אבל דומינגס שלח את ידו והדף לקרן.

דקה 43:בעיטה מסובבת של בנזמה הגיעה לידיו של שוער אקוודור שלא התרגש יותר מידי מהבעיטה.

דקה 46: ההזדמנות המסוכנת ביותר במשחק, הגיעה מכיוונם הצרפתים ששלטו במשחק. בקארי סאנייה הצליח להוציא מסירת רוחב אליה הגיע גריזמן שבעט מהאוויר לכיוון השער. דומינגס באינסטינקט מצוין, הצליח להדוף את הכדור לקורה ומשם הוא הורחק על ידי ההגנה הצהובה.

דקה 50: אקוואדור בעשרה שחקנים: הצהובים התרחקו משמינית הגמר לאחר שבנוסף לחוסר המחץ שלהם בהתקפה גם איבדו את כוכבם הגדול, אנטוניו ולנסיה. ולנסיה תיקל בצורה חמורה את לוקאס דינייה כששלח את רגלו לכיוון הקרסול של הצרפתי. לשופט לא נותר אלא להוציא לעברו את הכרטיס האדום ואקוודור נשארה ללא כוכבה הגדול.

דקה 53: דווקא היעדרותו של אנטוניו ולנסיה שיחררה את מרכז המגרש של הצהובים, ואלה הגיעו להזדמנות מצוינת בחצי המגרש של הצרפתים. פריצה נהדרת של אנר ולנסיה הביאה את הכדור לכיוונו של כריסטיאן נובואה שממצב קורץ בעט החוצה.

דקה 73: החמצה מהסרטים של פוגבה. השחקן הצרפתי של יובנטוס הצליח לנגוח לפינה הרחוקה של השוער האקוודורי, אבל הכדור פיספס את הקורה והמשיך החוצה.

דקה 82: האקוודורים ניסו את מזלם לקראת סוף המשחק כשאלכס איבארה חדר לרחבה ובעט כדור חזק לשער, אך לוריס הגיב היטב והדף את הניסיון. 

דקה 85: דווקא הצרפתים אמרו את המילה האחרונה שלהם, כשג'ירו מצא את בנזמה בתוך הרחבה. החלוץ הצרפתי של ריאל מדריד בעט בנגיעה היישר לידיו של דומינגס, שהמשיך לשמור על רשת נקייה.

בסיום הצרפתים עולים לשלב הבא ויפגשו בו את ארגנטינה, האקוודורים מאבדים את הסיכוי הקטן שלהם ויחזרו הביתה. 

הרכב הנבחרות:

צרפת: הוגו לוריס, בקארי סאנייה, לורן קוסיילני, מאמדו סאקו, לוקאס דינייה, מורגן שניידרלין, פול פוגבה, בלייס מטווידי, מוסה סיסוקו, אנטואן גריזמן וקארים בנזמה.

אקוואדור: אלכסנדר דומינגס, חורחה גואגורה, פריקסון אראזו, חואן קרלוס פארדס, כריסטיאן נובואה, ג'פרסון מונטרו, וולטר איובי, אנטוניו ולנסיה, אוסבלדו מינדה, מייקל ארויו ואנר ולנסיה.