שאקירי במשחק חייו
שאקירי במשחק חייורויטרס

אתמול בלילה (רביעי) התקיימו משחקי המחזור האחרון בשלב הבתים, של בית ה'.

נבחרת שווייץ פגשה את נבחרת הונדורס החלשה כשהיא יודעת שבכדי להבטיח העפלה לשלב הבא, היה תהיה חייבת לנצח בהפרש של שלושה שערים לכל הפחות. שכן, נבחרת אקוודור שפגשה במשחק המקביל את צרפת, הייתה במצב יותר טוב בכדי להעפיל, והייתה צריכה לנצח בתוצאה 0:1 את הצרפתים שכבר הבטיחו העפלה מהמקום הראשון בבית.

שווייץ שדורגה באופן מפתיע כאחת הנבחרות החזקות של אירופה, הפסידה במחזור הקודם לצרפת 2:5 ובמחזור הראשון היא ניצחה בדקה ה-93 את אקוודור 1:2.

מנגד, נבחרת הונדורס הפסידה את שני משחקיה. במחזור הפתיחה היא הובסה על ידי צרפת 0:3 ובמחזור השני הפסידה 1:2 לאקוודור.

המשחק התקיים באצטדיון הארנה אמזונה שבמנאוס, עיר הבירה של יערות העד שבברזיל. התנאים על המגרש לא היו טובים בלשון המעטה, ולא היו מתאימים למשחק כדורגל ברמות האלו. החום ואחוזי הלחות הגבוהים, הקשו על המשחק השוטף וחייבו הפסקות שתיה יזומות של השחקנים והשופטים.

הונדורס אמנם בעלת ניסיון בטורניר גביע העולם כשלזכותה יש שלוש הופעות בטורניר היוקרתי לאורך השנים, אך אין לה אפילו ניצחון אחד - שישה הפסדים ושלוש תוצאות תיקו במאזנה.

המחצית הראשונה הוכיחה לנו שהחזקת כדור לא בהכרח נותנת שערים, זאת לאחר שהונדורס החזיקה יותר בכדור, אך דווקא שוויץ היא זו שכבשה.  שני שערים של החלוץ המצטיין שארדן שאקירי שחקנה של באיירן מינכן.

גם המחצית השנייה הייתה בשליטת נבחרת הונדורס החלשה, דבר שצריך להדאיג בהמשך את היצפלד מאמנה של שוויץ. אבל שוב, למרות השליטה של הונדורס דווקא שוויץ היא שכבשה. כשגם את השער השלישי כבש שאקירי.

בסיום שוויץ עולה לשלב הבא, שם היא תפגוש את ארגנטינה שניצחה מוקדם יותר את ניגריה. הונדורס אורזת מזוודות בדרך לבית.

מהלך המשחק:

דקה 6: 0:1 לשוויץ. שאקירי כבש גול ענק עם פריצה משמאל ובעיטה מסובבת מחוץ לרחבה. גול ראשון במונדיאל לשחקן המוכשר מבאיירן מינכן.  

דקה 20: שוב שאקירי הראה מה הוא שווה כשבעיטה שלו מ-17 מטרים עלתה מעט מעל המשקוף.

דקה 21: המשחק התחיל להתעורר כשאספינוסה מהונדורס הניף את הרגל והפציץ. ליכשטיינר השווייצרי מנע בגופו את שער השוויון.

דקה 31: 0:2 לשאקירי על הונדורס. החלוץ השוויצרי כבש שער שני במונדיאל מבישול של דרמיץ'.

דקה 43: השער השלישי של שווייץ היה באוויר וכמעט דרמיץ' כבש אותו, אבל מהזווית שלו זה היה קשה והשוער עצר.

דקה 50: הזדמנות גדולה להונדורס. פלאסיוס הרים לתוך הרחבה ובנגסטון נגח מחמישה מטרים קרוב לקורה.

דקה 52: עוד התקפה מצוינת של הונדורס ששלטו במשחק: בנקסטון כבר עבר את השוער אך רודריגס הציל מהקו. האקוודורים במשחק המקביל יכולים היו לשאוב עידוד מהלחץ של הונדורס שהייתה קרובה לשער.

דקה 57: שוויץ פיספסה הזדמנות גדולה לכבוש את השער השלישי ולסגור סיפור, אבל דרמיץ' החמיץ משבעה מטרים.

דקה 71: 0:3 לשווייץ, שלושער לשאקירי!! שוב פעם היה זה דרמיץ' שהוכיח שהוא יודע לבשל ופחות לכבוש כשבישל לשאקירי את השער.  התוצאה הזו מבטיחה למעשה באופן סופי וודאי את הופעתה בשלב הבא. רק ששם תחכה לה ארגנטינה של ליונל מסי.

ללא ספק, שאקירי הוא הכוכב הגדול של שוויץ. השאלה הנשאלת היא, מה הוא מסוגל לעשות מול הכוכב של הנבחרת שאתה הוא יתמודד  בשמינית. ליאו מסי. למרות השערים שהיא כבשה, קלות המצבים שהונדורס הגיעה צריכה להדאיג את השוויצרים, מול הארגנטינאים זה לא יגמר טוב.

הונדורס – למרות יכולת לא משובחת במונדיאל הנוכחי, יכולה להתנחם בעובדה שזה מונדיאל שני ברציפות שבו היא משתתפת. הישג יפה כשלעצמו בהתחשב בעובדה שאפילו נבחרתנו הצנועה, נבחרת ישראל, ניצחה אותה פעמיים בשנה האחרונה. הונדורס הנבחרת הדרום אמריקאית הראשונה שחוזרת לביתה.

ההרכב הפותח: 

שווייץ: דייגו בנגאליו, ריקרדו רודריגז, פביאן שאר, יוהאן דג'ורו, סטפן ליכטסטיינר, גוקאן אינלר, ואלון בהראמי, ולנטין סטוקר, גרניט שאקה, שרדאן שאקירי, ג'וזיפ דרמיץ'.

הונדורס: נואל ואלאדרס, אמיליו איזאגירה, מיינור פיגרואה, ויקטור ברנרדז, בריאן בקלס, רוג'ר אספינוזה, ווילסון פאלאסיוס, לואיס גארידו, אוסקר בונייק גארסיה, קרלו קוסטלי, ג'רי בנגטסון