בית המשפט העליון
בית המשפט העליוןצילום: פלאש 90

הוועד המרכזי של לשכת עורכי הדין החליט לקיים משוב שופטים כבר בשנת המשפט הקרובה.

משוב השופטים הוא משאל אנונימי בקרב כלל עורכי הדין, אשר מאפשר להם לדרג את איכות השפיטה והתנהלות השופטים על פי שורה של פרמטרים. המשוב בוצע בעבר על ידי הלשכה, אך הופסק בעקבות לחץ כבד שהפעילו השופטים ונציגות השופטים.

בוועד המרכזי של הלשכה מדגישים, כי משוב השופטים אינו כלי ניגוח, אלא כלי חשוב להערכת התנהלותם של שופטים והמערכת המשפטית.

"אין ספק שאמון הציבור במערכת המשפט מצוי במגמת ירידה, שכן שופטים ממוקדים במתן תוצאה והכרעה שיפוטית, הוגנת, בעוד שציבור המתדיינים מתמקד בהתנהלות שהובילה לתוצאה", מציינים בלשכה.

"לשכת עורכי הדין רואה לנכון לשוב ולהדגיש כי היא רואה חשיבות רבה במערכת משפטית חזקה וזוכה לאמון הציבור ועל כן עושה כמיטב היכולת לשמירה על אכיפת החוק והסדר, תוך שיתוף פעולה אדוק עם השופטים, הנהלת בתי המשפט, פרקליטות המדינה, היועמ"ש וזרועות השלטון", נאמר בהודעה.

לאור פנייתם של רבים מחברנו עורכי הדין, אשר רואים לנכון לחזק את המערכת המשפטית ואמון הציבור באמצעות משוב שופטים, שיעשה תוך שמירה על כבוד המערכת ואמון ציבור זה, מכל פגיעה.

לצורך מימוש המשוב, מוקמת ועדת משוב שמוסמכת לפעול ולקדם את העניין כראות עיניה, שבראשה יעמוד עו"ד דורון ברזילי, ראש לשכת עורכי הדין. מ"מ יו"ר הוועדה הוא עו"ד זכי כמאל. חברי הוועדה, הם: עו"ד פיני מרניסקי, עו"ד יהודה רוה, עו"ד ציון אמיר, פרופ' רון שפירא (עו"ד), עו"ד אבי חימי, עו"ד דפנה רוזן-זינגר, עו"ד ברוריה לנקר ועו"ד דב גלבוע.