האלג'יראים חוגגים הישג היסטורי
האלג'יראים חוגגים הישג היסטורירויטרס

לאחר שנקבעו העולות של בית ז' לשלב הבא, כל שנותר לנו אתמול היה לגלות מול מי ישחקו נבחרות בית ז'. דבר זה לא היה ידוע לחלוטין מאחר שכל הארבעה בבית ח' המקביל, יכולות היו להעפיל וכולן גם היו יכולות שלא.

שתי הנבחרות עלו בידיעה כי זו שתנצח תעפיל לשלב הבא אך כנראה שלא יותר מזה מאחר שהיא עשויה לפגוש בשמינית את גרמניה החזקה.

במילים אחרות: רוסיה ואלג'יריה התמודדו ראש בראש על הכרטיס לשלב הבא.                                           

רוסיה פתחה את המונדיאל הנוכחי ברגל שמאל כשהשיגה רק נקודה לאחר 1:1 במשחק הפתיחה שלה נגד נבחרת דרום קוריאה. במשחק השני שלה בטורניר ניסתה רוסיה לתקן את הרושם ושיחקה די טוב נגד בלגיה אך הבלגים מבחינתם הוכיחו אופי מזן אחר וניצחו את המשחק בדקות הסיום. נקודה אחת בשני משחקים הכניסה את הרוסים לבעיה - הם חייבים ניצחון במחזור האחרון בכדי לשמור על סיכוי לשלב הבא.

הבעיה הגדולה של הרוסים, הייתה הקבוצה שעמדה ממול וניסתה בכל כוחה למנוע את העפלתה לשלב הבא - נבחרת אלג'יריה. הנבחרת שמאומנת ביד אומן על ידי חלילודז'יץ' נחשבת לאחת המפתיעות בטורניר עד כה כשמעל כולם בלטה הופעתם במחזור הקודם מול הדרום קוריאנים, אותם הביסו 2:4. את מחזור הפתיחה שיחקו האלג'יראים מול הבלגים המוכשרים. האלג'יראים שיחקו מצוין מול בלגיה ואף עלו ליתרון, אך שוב בלגיה הייתה שם ברגע האמת כדי להוכיח לכולם עד כמה מוכשר הסגל שלה והיא הנחילה לאלג'יריה הפסד בתוצאה 1:2.

הנבחרת האפריקאית בירוק ולבן הציגה לכל אורך הטורניר קהל תומך ונלהב, כזה שדחף אותה לטורניר הכי מוצלח מבחינתה. יחד עם הלאומיות הגדולה של שחקניה הרעבים שעל כר הדשא היא מציגה משחק לחימה יוצא דופן שמביא תוצאות. האלג'יראים עלו למשחק עם רוסיה כשהם יודעים - תוצאת תיקו והם עושים היסטוריה כשלראשונה הם יעפילו לשלב שמינית הגמר.

כבר אחרי 5 דקות בלבד משריקת הפתיחה רוסיה כבשה את השער הראשון במשחק, מראשו של קוקורין שנגח עם כל הלב פנימה ונתן לרוסים תקווה. אך גם לאלג'יריה יש כוכב ענק וחלוץ מהאגדות שקוראים לו איסלם סלימאני. החלוץ הנפלא נגח פנימה את השיוויון שנשמר עד לסיום וקבע היסטוריה: נבחרת אלג'יריה האפריקאית בשלב הבא וחניכיו הרוסים של קאפלו עפים הביתה.

מהלך המשחק

דקה 5: שער של רוסיה! קומבארוב העלה כדור משמאל, קוקורין הסתנן לרחבה ונגח עם כל הלב לרשת. שער מהיר מאוד במשחק על כל הקופה, מה שפתח לחלוטין את המשחק.

דקה 18: הרוסים המשיכו לשלוט כששוב קוקורין הגיע להזדמנות ונגח. הפעם הנגיחה שלו הלכה החוצה.

דקה 35: ברהימי הקשר המופלא בעט כדור מ-18 מטרים, אך אקינפייב היה במקום כדי לקחת את זה.

דקה 43: האלג'יראים נכנסו למשחק כשסלימאני הגיע למצב הזדמנות גדול עם נגיחה ממצב מעולה. אבל הנגיחה הלכה למרכז השער מה שעזר לאקינפייב לקחת את הכדור בקלות.

דקה 47: הרוסים הבינו שכדי לא לספוג הם חייבים לתקוף, וסמדוב רשם החמצה ענקית. דאבל פס נפלא שלו עם קוקורין השאיר לבדו מול השוער האלג'יראי. הקשר הרוסי בעט לגוף של מבולחי שעצר את הסכנה.

דקה 60: שער של אלג'יריה! החלוץ המצויין סולימאני התרומם לכדור חופשי שהוגבה, אקינפייב הרוסי יצא רע, וסולימאני העניש עם נגיחה פנימה. וכך נגנזו להם החלומות הרוסיים. 

דקה 70: רוסיה לא הסכימה לוותר כשקרז`אקוב חדר לרחבה ובעט מזווית קשה. מבולחי לא התקשה עם הכדור ושוב לקח את זה.

דקה 78: הרוסים ממש ניסו בכל כוחם לפרוץ את הגנת האלג'יראים ועד שהצליחו לעשות זאת, הייתה חסרה להם הסיומת. סמדוב הבין זאת והחליט לנסות להכניע את האלג'יראים מרחוק כשבעט מ-18 מטרים, אבל הכדור הלך שוב לידיים של מבולחי.

דקה 90: כמעט גול ברגע האחרון. קוזלוב נגח מ-7 מטרים כשהיה פנוי לבדו, אך הנגיחה הלכה החוצה. במרחק נגיעה.

בסיום, אלג'יריה עולה לראשונה בתולדותיה לשלב שמינית גמר גביע העולם. רוסיה האנמית הולכת לארוז מזוודות בדרך הביתה. בשלב הבא מחכה לאלג'יריה אחת הנבחרות הטובות בטורניר ובעולם כולו - גרמניה של יואכים לב עם תומאס מולר.

הרכבי הנבחרות:

רוסיה: איגור אקינפייב, אלכסיי קוזלוב, וסילי ברזוצקי, סרגיי איגנשביץ', דניס גלושאקוב, אלכסנדר סמאדוב, דמיטרי קומבארוב, אולג שאטוב, ויקטור פייזולין, אלכסנדר קוקורין ואלכסנדר קרז'אקוב.

אלג'יריה: ראיס אמבולחי, אסעיד בלקאלם, אייסה מנדי, קארל מג'אני, רפיק חאליש, ג'מאל מסבאח, נביל בנטאלב, יאסין ברהימי, סופיאן פגולי, עבדלמומן ג'אבו ואיסלם סלימאני.