רועי קליין הי"ד
רועי קליין הי"דפלאש 90

בית הספר ע"ש רועי קליין ז"ל, שהוקם רק לפני שש שנים, כמענה ממלכתי דתי עירוני ראשון בעיר ונבחר להנציח את בן העיר, עמד השבוע בפני החלטה גורלית.

העיתון "ידיעות אחרונות" מדווח הבוקר (ראשון), כי מיעוט נרשמים, בעיות כלכליות וחילופי מנהלים הובילו להחלטה על סגירה הדרגתית של בית הספר. על פי ההחלטה, בשנת תשע"ה, שנת הלימודים הקרובה, ימשיך בית הספר לפעול, אך ללא כיתות ז' ו-י'.

בקרב ההורים שררה בימים האחרונים אי ודאות גדולה. ההרשמה לכיתות ז' לא נפתחה ולהורים נודע לטענתם כי בית הספר יועבר באופן הדרגתי החל משנת הלימודים הבאה לכפר בתיה.

רבים מההורים לא מרוצים מהמהלך, בין היתר משום שהם חוששים כי הלימודים בכפר בתיה יהיו כרוכים בעלויות גבוהות יותר.

הפתרון המסתמן הוא הפניית התלמידים למוסדות החינוך של רשת אמי"ת בכפר בתיה. "לא ברור מדוע אגף החינוך מיהר כאחוז אמוק לסגור תיכון עירוני דתי יחיד בעיר, מבלי שטיפל בכל הפרטים לאיחוד", אמרו בוועד ההורים.

לטענת ההורים, הם ביקשו להיפגש עם נציג מאגף החינוך, אולם "עד היום אף נציג מהאגף לא הסכים להיפגש איתנו, למרות דרישות חוזרות ונשנות למפגש כזה".

ההורים מפנים אצבע מאשימה כלפי הנהלת העיר הקודמת שכשלה לטענתם בניהול התיכון. "לאורך שש השנים שהתיכון קיים, לא הייתה עבודת שיווק נכונה, הם לא התנהלו כמו שצריך. לנו נאמר שצריך לסגור את בית הספר, כי הוא לא כלכלי. פה נשאלת השאלה, האם חינוך הוא כלכלי? חינוך אף פעם לא היה כלכלי, חינוך הוא ערכי. רעננה מוכרחה שיהיה בה תיכון בחסות עירונית בתוך שטח עירוני".

במשפחת קליין, שעל שם בנם רועי כאמור נקרא שם בית הספר, הופתעו לשמוע על כך שנשקלת האפשרות לסגור את בית הספר והביעו על כך צער. אהרון קליין, אביו של רועי ז"ל, הביע תקווה כי העירייה תשמר בכל דרך את שם בנו, כפי שהובטח לו לדבריו. ההנצחה יש להדגיש לא היתה ביוזמת משפחת קליין, אולם לאחר שהדבר נודע להורים הם אורחים בבית הספר, מוזמנים למסיבות וטקסים בבית הספר והאב אף מדי פעם מגיע להרצות לתלמידים.

דובר רשת אמי"ת מסר בתגובה: "רשת אמי"ת נענתה לבקשת ההורים לאפשר לכל תלמיד שמעוניין ללמוד בכפר בתיה בכיתה ז' ו-י' ללמוד במסגרתה. על מנת להרחיב את המענים לתלמידים גובשו שלושה מסלולי לימוד לפי התאמה אישית של כל תלמיד. התלמידים ישולבו במסלול מדעי טכנולוגי, במסלול חברה ומשפט (בגרות מורחב) ובמסלול בגרות רגילה. התהליך ייעשה תוך שמירה על המצוינות והאיכות הגבוהה של בית הספר בכפר בתיה.

"רב סרן רועי קליין הי"ד הינו בוגר רשת אמי"ת, דמותו היא מופת ערכי וציוני ורשת אמי"ת ודאי תפעל בעתיד להנצחתו ובעיקר לחנך על פי מורשתו".

ממשרד החינוך נמסר: "לאור ירידה מתמשכת במספר התלמידים המגיעים לתיכון ע"ש רועי קליין, הוחלט במשרד החינוך במשותף עם הנהלת רשת אמי"ת והעירייה על מעבר התלמידים לבית הספר 'חברה ומשפט' בכפר בתיה. מדובר בתהליך הדרגתי ומשרד החינוך מלווה את כל התהליך על מנת לוודא שכל התלמידים יקבלו מענה לצורכיהם".

מעיריית רעננה נמסר: "בשל העדר רישום לכיתה ז' וצמצום הולך וגובר במספר תלמידי בית הספר, התקיימו בחודשים האחרונים התייעצויות רבות בנוגע לבית הספר רועי קליין, בסיומן גיבשו ההורים נייר עמדה בו ביטאו את רצונם שרשת אמי"ת תקלוט את תלמידי כיתות י' למסגרתה. בשנת הלימודים תשע"ה תיכון רועי קליין ימשיך לפעול בכיתות ח'-ט' י"א-י"ב.

"העירייה תמשיך ותשקיע משאבים בכיתות אלה כפי שהשקיעה עד כה ותמשיך לקיים דיונים עם נציגות ההורים במהלך השנה, על מנת לקדם את המהלך לחיזוק החינוך הממ"ד בעיר במסגרת בית ספרית אחת שתיתן מענה של מיצוי ומצוינות".