אבי וורצמן
אבי וורצמןצילום: פלאש 90

סגן שר החינוך, ח''כ אבי וורצמן פנה הבוקר ליועץ המשפטי לממשלה, עו''ד יהודה וינשטיין בבקשה שיפתח בחקירה פלילית כנגד ח''כ חנין זועבי בגין סיוע לאויב במלחמה.

וורצמן אמר, כי "סעיף 99 (א) לחוק העונשין, קובע כי: 'מי שעשה, בכוונה לסייע לאויב במלחמתו נגד ישראל, מעשה שיש בו כדי לסייעו לכך' הוא עובר על החוק ואף מי שרק ניסה לעבור עבירה זו, דינו כדין מעשה העבירה לפי סעיף 92 לחוק".

וורצמן הוסיף בפנייתו לוינשטיין, כי "בימים האחרונים עשתה זועבי מס' פעולות שיש בהם כדי לסייע, הלכה למעשה, לארגון החמאס שהינו ארגון מחבלים רצחני, שעה שצה''ל ומערכת הביטחון נמצאים במערכה צבאית כנגד הארגון, במסגרת מבצע 'צוק איתן'. הסיוע שנתנה ח''כ זועבי מתבטא במספר אופנים שונים ועיקרם: תעמולה ועידוד האויב להמשך תקיפותיו ולפגיעה באזרחי מדינת ישראל וחיילי צה''ל".

בפנייה מציין וורצמן את כל התבטאויותיה ופעילותה של זועבי כנגד מדינת ישראל בימים האחרונים כולל המאמר שפרסמה באתר החמאס בשבוע שעבר.

לדבריו, "לא ייתכן כי בזמן בו אזרחינו נמצאים תחת מטר הטילים והרקטות, ובעת בה חיילנו נמצאים בשדה הלחימה ונלחמים מול מחבלי החמאס, חברה בכנסת ישראל תעודד את המרצחים, תעניק להם מוטיבציה ורוח גבית להתקפותיהם, ותיטע בהם את ההרגשה כי החברה הישראלית חלשה ופחדנית ובכך - תסייע לאויב במלחמתו כנגד ישראל".

"אשר על כן אני מבקש כי תורה למשטרת ישראל ולפרקליטות המדינה לפתוח בחקירה פלילית כנגד ח''כ זועבי בגין סיוע לאויב במלחמה", חתם סגן השר את פנייתו.