ח''כ עליזה לביא
ח''כ עליזה לביאצילום: פלאש 90

הוועדה לביקורת המדינה קיימה היום (רביעי) דיון משותף עם הוועדה לקידום מעמד האישה על דו"ח מבקר המדינה שדן בייצוג נשים בתפקידים בכירים בשירות הציבורי.

ח"כ עליזה לביא (יש עתיד) התלוננה בוועדה כי "יש פער של 100% באי הגעה לעבודה בימים אלה בעוטף עזה בין נשים לגברים. זה הסיפור של החברה בישראל. לא בגלל האחריות, אלא בגלל המקום שאנו נותנים לגברים ולנשים. מי שמרוויח פחות נשאר עם הילדים בממ"ד. מבחינת חקיקה ישראל אחת המתקדמות בעולם, אבל אין אכיפה, אין בנייה של נורמות".

פרופ' בת שבע כרם, האוניברסיטה העברית, ציינה בדיון כי פחות מ-10% מהפרופסורים מן המניין במדעים הניסויים הן נשים. "זה חסר עצום. עכשיו יוצאים למסע גיוס חדש ואין לנו אפילו מאגר של פוסט דוקטורנטיות, כדי שנוכל לבחור מתוכו. יש בעיה לאומית קשה – כדי לקבל משרה בסגל הבכיר יש צורך בהשתלמות במרכז מחקר בארה"ב או אירופה".

"במדעים הניסויים זה נמשך עד 5 שנים. היכולת להזיז משפחה לכמה שנים זו לא תקרת זכוכית, זו תקרת בטון. בקרב הדוקטורנטיות יש כ-50% נשים, רובן מצטיינות, אבל הן מתקשות מאד לצאת לפוסט בחו"ל. אנו נותנים מלגות ספציפיות לתמיכה בנשים כדי לתמוך בהן כלכלית", אמרה.