השופט יוסוף סוהייל
השופט יוסוף סוהיילאתר בתי המשפט

לא אחת הובילו מקרי התבוללות וקשרים בין יהודיות לערבים, למקרים אלימים שאף הסתיימו בעצורים.

בליל השבת האחרונה פרצה בעיר צפת קטטה בה השתתפו על פי החשד ארבעה צעירים יהודים ושלושה צעירים ערבים, וזאת לאחר שצעירים יהודים הבחינו בערבי היושב עם חברתו היהודיה בשכונת שקמה בעיר.  

כל המעורבים בקטטה נעצרו, אולם רק כנגד שני צעירים יהודים בחרה המשטרה להגיש כתב אישום.

מעובדות כתב האישום עולה כי בליל שבת ישב קטין ערבי עם חברתו היהודיה המתגוררת בצפת, סמוך לתחנת אוטובוס בשכונת שקמה. לפי כתב האישום, במקום עברו שני צעירים יהודים אשר פנו אל הנערה היהודיה ואמרו לה כי "את בת ישראל", "תראי מה את עושה", "את בוגדת בעדה שלך" ו"עוכרת ישראל". בהמשך לכך נטען כי השניים היכו את הצעיר הערבי באגרופים ובבעיטות.

המשך האירוע, אשר בסופו של דבר לא מופיע בכתב האישום, הוא הצטרפותם של שני צעירים ערבים ושני צעירים יהודים לקטטה, אשר הסתיימה מבלי שמי מהמעורבים פונה לבית חולים.

כל המעורבים נעצרו אולם שלושת הערבים ושניים מהיהודים שוחררו ממעצר.

ביום שלישי הגישה המשטרה הצהרת תובע נגד שני הבגירים היהודים, ושופט בית משפט השלום בנצרת יוסוף סוהייל, הורה על הארכת מעצרם בשלושה ימים. עו"ד רן שחם, המייצג את אחד העצורים מטעם ארגון 'חננו', הגיש ערר על ההחלטה, ובעקבות הערר הקדימה המשטרה את מועד הגשת כתב האישום ואף הודיעה כי תסכים לשחרר את העצורים.

אתמול, לאחר הגשת כתב האישום, בו הואשמו השניים בעבירה של תקיפה, שוחררו השניים, תושבי ירושלים וביתר עלית, למעצר בית, ובעוד מספר ימים יתקיים דיון בעניין הראיות לכאורה בתיק.

עו"ד שחם שייצג את אחד העצורים מטעם 'חוננו' מסר בתגובה כי "אתמול הזדרזה התביעה להגיש לבית משפט השלום כתב אישום ובקשת מעצר עד לתום ההליכים, וזאת לאחר דיון שנקבע בערר על עצם מעצרם. מיד עם הגשת כתה האישום, ולמרות בקשת המעצר, הסכימה התביעה על שחרור שני הצעירים בתנאים, ונקבע דיון נוסף, אז יבחן שוב חומר הראיות והצורך בהמשך תנאי השחרור".

מארגון 'חננו' נמסר בתגובה כי "שוב אנו עדים למציאות בה המשטרה בוחרת להאשים באופן אוטומטי את הצד היהודי, במקרה של קטטה הדדית, על רקע קשר בין ערבי ליהודיה. אנו תמהים מדוע שוחררו המעורבים הערבים ללא שהוגש נגדם כתב אישום".