להעיר את אירופה
להעיר את אירופהסמסונוב

 

בימים האחרונים מופץ במדינות אירופה קמפיין המבקש "להעיר" את הגוש האירופי מתרדמתו לנוכח סכנת האיסלאם הקיצוני ותנועות כדאעש והחמאס.

בקמפיין נראים מונומנטים מרכזיים באירופה כשראשם ערוף ולצידם הכיתוב המזהיר כי עריפת ראשים בנוסח מעשי דאעש וחמאס מתקרבת אל אירופה אם זו תישאר באדישותה. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם הפרסומאי גיל סמסונוב העומד מאחורי הקמפיין כולו.

סמסונוב מציין בפתח הדברים כי הקמפיין הנוכחי הוא המשך לקמפיין שהחל לפני כחודש ובו "הלבישו" מעצבי המשרד שלו מונומנטים אירופיים מרכזיים בכפיות וטילים, כעת "ערפנו את ראשם", הוא אומר ומדגיש כי ה"עריפה" הזו נעשתה באופן מרוכך, ללא דם, אך עם זאת המסר עובר. "האפקט מאוד חזק. אני מתחיל לראות תחילת הבנה שמה שאנחנו חווים כאן יגיע אליהם ולמעשה בעצם זה כבר מגיע", הוא אומר ומתאר את התחושה האירופית שג'ון השכן הסימפטי מקצה הרחוב מתגלה כתומך דאעש המסוגל לערוף ראשים ולהיות כלי ביד הטרור הבינלאומי.

סמסונוב אינו מוצא סתירה בין השאיפה העסקית של משרד פרסום מוביל כשלו לבין הצגת עמדות ישראליות ותומכות ישראל באופן נחרץ כל כך. "אני גאה להיות ישראלי. אנחנו מגויסים מהרגע הראשון. אלו המילואים שלנו. יש טייס שנמצא במילואים בעזה ואנחנו משגרים תמונות ללונדון ופריז", הוא אומר ומתאר התגייסות המונית לשיתוף התמונות הללו והפצתם באירופה.

לדבריו זו לו הפעם הראשונה שהוא פונה גם להתגייסות בהפצה וגם לתרומה ממשית לעידוד והרחבת הקמפיין. "גיליתי בימים האחרונים שאנשים מוכנים לתרום", הוא אומר וקורא להתגייסות ציבורית מסכומים קטנים ועד גדולים יותר לטובת הפצת הקמפיין. הסכומים שהציבור תורם מצטרפים ומוסיפים עוד ועוד מדינות שמתחברות אל הקמפיין, הוא אומר וקורא לציבור ליצור קשר עם משרדו במספר 03-5618090.

בהמשך הדברים נשאל סמסונוב על מה שנראה כאזלת ידה ההסברתית של ממשלת ישראל ומדינת ישראל מול הקמפיינים האגרסיבים של גורמי הטרור. לדבריו, אכן קיימת אזלת יד שכזו ועל אף שראש הממשלה נתניהו היה הראשון שקלט את היכולת לקשור בין דאעש לחמאס והחל בהפצתה של ההשוואה בין שני הארגונים, למרות זאת המערכת עצמה אינה יודעת כיצד לנהוג עם הנתון הזה ועם המהלך הזה. לגביו עצמו הוא אומר כי במקום לנבור ולעסוק בחולשתה של המערכת החליט לפעול באופן חיובי ולקיים את הקמפיין הנוכחי.

לדבריו בגופים גדולים קיים קיבעון. הוא מזכיר שיחה עם איש ממסד שראה את הקמפיין המעודן יותר והביע חשש כבד ש"זה יכול להרגיז". שיקולים כאלה, מסביר סמסונוב, לא קיימים לגופים פרטיים שאינם צריכים לרצות גם ימין וגם שמאל ולהתעמת עם שיקולי מותר ואסור מורכבים.

"מפתיע לראות שאנחנו לא מקבלים תגובות שליליות", מוסיף סמסונוב ואולי מפתיע גם אותנו.