הכתובת שריססו לכאורה הנערים
הכתובת שריססו לכאורה הנעריםדוברות משטרת ש''י

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה הבוקר (שישי) לביהמ"ש המחוזי לנוער בעיר כתב אישום נגד 4 נערים בני 16-17, תושבי בית אל, ערד ומטה בנימין, בגין הצתה והשחתת פני מקרקעין ממניע של גזענות.

על פי כתב האישום, במועד שאינו ידוע במדויק, קשרו הארבעה קשר להזיק ולפגוע בבית קפה המשמש את תושבי הכפר דורא אל קרא הערבים.

ביום שני בשבוע שעבר, בסביבות השעה 05:30 לפנות בוקר, יצאו הארבעה מהישוב בית אל לכיוון הכפר דורא הסמוך. הם הסתירו את פניהם באמצעות חולצות שעטפו את ראשיהם, לבשו כפפות על ידיהם והחזיקו תרסיס צבע שחור.

בית הקפה ממוקם באזור חורש ובו מבנה ארעי ובחצרו מונחות 2 ספות ישיבה וכורסאות, ומולן בד לבן המשמש כמסך עליו מוקרן השידור (מעין מסך). מעל החצר פרוסה יריעת בד המשמשת כציליה.

סמוך לשעה 06:00 כתבו הארבעה, באמצעות תרסיס, את המילה "נקמה" על דלת המבנה הארעי ועל המסך, ומיד לאחר מכן הציתו אש בספות ובכורסאות ונמלטו מבית הקפה. כתוצאה ממעשיהם התלקחה אש ושרפה כליל את הספות והכורסאות וכן שרפה חלק מיריעת הבד המכסה את החצר. בנוסף, נגרם נזק למערכת החשמל במקום.

בכתב האישום נאמר כי "במעשיהם של הקטינים שילחו בצוותא חדא אש במזיד בדבר לא להם וכתבו על מקרקעין של זולתם שלא כדין והכל מתוך מניע של גזענות".

את החקירה ביצעו השב"כ ומפלג פשיעה לאומנית בימ"ר ש"י. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

עורכי הדין עדי קידר וארז בר צבי, המייצגים את הנערים מטעם ארגון ''חננו'' אמרו בתגובה להגשת כתב האישום כי "מעבר לכך שהארבעה מכחישים את המיוחס להם ויש לבחון היטב את חומר הראיות בתיק, האירוע המדובר התרחש יממה לאחר שערבים הציתו ושרפו כליל מבנה מגורים במאחז מעלה הארבעה הסמוך לכפר דורא אל קרע.

"למיטב ידיעתנו עד כה לא נעצרו ערבים החשודים במעשה, והמשטרה אינה מתייחסת לאירוע באותה רצינות בה היא מתייחסת לאירוע התגובה, שבא על רקע אזלת היד שחשים התושבים מצד מערכת הביטחון. במדינת היהודים משקיעים תקציבי עתק ביחידות מיוחדות למלחמה ביהודים ולא במיגור הטרור הערבי, ואנו תמהים מדוע? כשמבזבזים כאלו משאבים על אירועים כגון אלו אין פלא שנכשלים מול הטרור החמאסי".