דואר ישראל
דואר ישראלצילום: פלאש 90

עובדי הדואר יפתחו החל מהיום (ראשון) בצעדים ארגוניים. הערב, תיערך משמרת מחאה מול ביתו של שר האוצר, יאיר לפיד. כמו כן, החל ממחר בבוקר ועד להודעה חדשה יושבת שירות דואר נע, למעט גזרת עוטף עזה.

העובדים מסרו כי לפני כחמישה חודשים החלו עובדי הדואר בעיצומים ואף השביתו את הדואר וזאת במחאה על הכוונה לפטר אלפי עובדי החברה ללא תוכנית שיש בה כדי לפתור את המשבר בחברה לטווח ארוך. בתחילת חודש מאי החלו נציגי העובדים, ההסתדרות, הנהלת החברה ונציגי האוצר במשא ומתן אינטנסיבי ואף הגיעו להבנות משמעותיות.

במסגרת ההסכמות אליהן הגיעו הצדדים, הוסכם כי מאות עובדים ייצאו לפרישה מוקדמת, אולם בימים האחרונים הנהלת החברה ונציגי משרד האוצר הציבו דרישה לפיה כ-1,500 עובדים קבועים נוספים יפוטרו.

שמעון פרג'ון, יו"ר ועד עובדי הדואר, מסר כי "במסגרת המשא ומתן, הסכמנו לצעדי התייעלות כואבים ונרחבים שכוללים גם פיטורי עובדים וזאת מתוך תחושת אחריות לגורל החברה ולגורל פרנסתם של אלפי עובדים אחרים. הסכמנו לשלם מחיר כבד וכואב מאד. למרות שכבר הגענו לישורת האחרונה במשא ומתן, עכשיו מתברר שהאוצר וההנהלה רוצים לפטר עוד אלפי עובדים קבועים - אנחנו לא יכולים להסכים לזה. אני קורא למשרד האוצר ולהנהלת החברה לחזור בהם מהדרישה האיומה הזאת ולחתום על הסכם המסגרת הקיים על מנת להציל את החברה ולא כדי לקבור אותה".

מחברת דואר ישראל נמסר בתגובה: "דואר ישראל והמדינה עשו כברת דרך ארוכה לקראת ההסתדרות והעובדים בניסיון לייצב את החברה ולשפר את שירותיה לציבור הלקוחות, אלא שהצעת הרפורמה שהוגשה להסתדרות ולעובדים, אשר מחייבת את אוצר המדינה להשקיע מאות מיליוני ₪ ביישומה, נתקלה בטריקת דלת מהדהדת בצורת הכרזה על שביתה בשירות הדואר הנע".

"התכנית שנדונה עם ההסתדרות והעובדים כללה הרחבת שעות הפעילות של סניפי הדואר בשעות הערב, חלוקת דברי הדואר בשעות אחר-הצהריים והערב, מסירת דברי דואר ללקוחות גם באמצעות רשתות חיצוניות כדי להפחית את העומס בסניפים, מתווה להפרטה חלקית של החברה וצמצום במספר המשרות של העובדים הקבועים. כל זאת, כדי ליעל את החברה ובעיקר כדי לשפר את שירותיה לציבור לקוחותיה ולהתאים אותם לעידן החדש ולצרכי השוק". 

"לצערנו, לא עלה בידינו להגיע להסכמות בכל הסוגיות הללו, אשר בלעדיהן אין כל משמעות למונחים "ייעול השירות ללקוחותו'הבראת החברה'כעת מתברר כי ההסתדרות וארגון העובדים החליטו להשבית דווקא את שירות הדואר הנע המיועד בעיקר לאוכלוסיות חלשות שאין להן חלופות שירות קרובות אחרות, צעד ציני אשר קורבנותיו הם לקוחות תמימים ביישובים המרוחקים ממרכז הארץ ועל כן נזקקים מאוד לשירות זהאנו מקווים שההסתדרות וארגון העובדים יתעשתו בטרם ימיטו אסון על החברה, על עובדיה ועל לקוחותיה ויבחרו לשוב לשולחן המשא ומתן במטרה להגיע להבנות, אשר בלעדיהן עתיד החברה לוט בערפל", נכתב בהודעת החברה.