ניר ברקת
ניר ברקתצילום: פלאש 90

הורים ירושלמים נשמו לרווחה, עם ההודעה שהתקבלה אמש (ג') על הפעלת מערך הצהרונים העירוני במתכונת המתוכננת, למרות החשש מפני ביטול המערך שנבע בשל רצונם של משרדי־הממשלה לקצץ בתקציב ההוצאות נוכח העלויות הכבדות של מבצע 'צוק איתן'.

מערך הצהרונים הירושלמי מהווה בשורה משמעותית לאוכלוסיית ההורים העובדים בעיר. מדובר בתכנית שמופעלת תוך התמודדות עם קשיי תקציב לא פשוטים, אך מתוך רצון לבוא לקראת ההורים, הוחלט להמשיך במאמץ ולאפשר את פתיחת הצהרונים.

באגף החינוך החרדי הודיעו על הפעלת מערך הצהרונים בירושלים כסדרו, לאחר שמשרד החינוך, הסכים לבקשת העירייה להחריג את ירושלים משאר היישובים בארץ. הרישום לצהרונים יבוצע על ידי רשתות החינוך השונות.

מבחינת העיריה, מערך הצהרונים כבר פעיל עם פתיחת שנת הלימודים הרשמית, אולם נוכח העיכוב באישור ההחלטה העקרונית, סביר כי התהליך יימשך עוד מספר ימים. כאמור, בימים הקרובים אמורים להגיע מכתבי־רישום אל הורי הילדים בגנים, והרישום יתבצע במהירות האפשרית.

שכר הצהרונים יקבע בהתאם ל־3 מדרגים: הורים שאינם עובדים – ישלמו 360 שקלים בחודש. הורים עובדים – המשתכרים מ־2,218 שקלים לנפש במשפחה – ישלמו 211 שקלים.

הורים עובדים המשתכרים פחות מסכום זה לנפש, ישלמו 117 שקלים מדי חודש. חשוב לציין כי אברך הלומד בכולל או בישיבה במשך יום שלם, נחשב לצורך קביעת הדרגה, כאדם עובד ב־%75 משרה.

פעילות הצהרונים במסגרת ציל"ה תתקיים בין 13:30 ל־16:00 אחר הצהריים, כאשר היא כוללת חוגים, פעילויות־העשרה וכמובן ארוחת צהריים בכשרות מהודרת.

"אנו שמחים כי הצלחנו להפעיל את מערך הצהרונים למרות הקשיים הרבים שעמדו בפנינו" – אומרים באגף החינוך החרדי. "ההורים יהנו כמו בכל שנה, ממערך איכותי ויעיל – במחיר מסובסד השווה לכל נפש; תוך שילוב הילדים במסגרת תומכת, חינוכית וחמה".