יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, השתתף הערב (רביעי) בפתיחת הלשכה הפרלמנטרית של ח"כ שולי מועלם בקיבוץ לביא שבגליל. באירוע השתתפו גם חברי פורום צפון של הבית היהודי ועשרות פעילי המפלגה.

בנט מגיע לגליל מספר ימים לפני הוועידה במפלגה שתדון בחוקה, אותה הוא מנסה לאשר "היום זה ברור מתמיד. אנחנו עוברים שינוי מאוד גדול במשקל של הציונות הדתית. אמרנו שאנחנו רוצים יד על ההגה וקיבלנו את זה, וכיום אנחנו משפיעים בצורה בלתי רגילה מנושא תקציב הביטחון ועד הנושאים החברתיים. לתפיסה שלנו יש השפעה בלתי רגילה בכל נקודות ההחלטה וכל יום אנחנו עושים דברים מדהימים".

בנט פירט, "למשל ממשלת ישראל הקצתה לפריפריה מיליארד ו-290 מיליון שקלים, ונבנו רק תשעה מעונות יום, בגלל הבירוקרטיות. לאחר שנכנסתי לתפקיד שינינו את הקריטריונים וכעת אנחנו עומדים בפתחם של בניית 400 מעונות חדשים".

"גם עכשיו בתמיכה לעוטף עזה, שני המשרדים האמונים על כך הם שני המשרדים של הבית היהודי, הכלכלה והשיכון. ויש רצון ציבורי עז שנגדל, שנוביל עוד יותר, שנביא לדרכנו עוד אנשים. מהציבור החילוני, מהציבור החרדי, מהציבור הדרוזי. עוד ועוד מאמינים בדרך שלנו בלי שאנחנו מתחנפים או מתיימרים להיות שונים מדרכנו. יש לנו דרך וכנראה הדרך שלנו היא האטרקציה".

בנט הדגיש בדבריו את חשיבותה של שלמות הארץ למרות הלחצים והתייחס להתעצמותו של ארגון דאעש, "חברים - גם ב-CNN גם בירוחם וגם בתל אביב אנחנו אומרים אותו הדבר. ארץ ישראל שייכת לעם ישראל על פי תורת ישראל. ונגיד זאת שוב ושוב. כולם נוהרים לכיוון כי זאת דרך אמת. מה שקרה בחודשים האחרונים שהמציאות באה וזועקת. מישהו מאמין שאנחנו עוד צריכים להעביר שטח מארץ ישראל לאויב? דמיינו שמחרחרי מסירות השטחים היו מצליחים להביא את הסורים לגולן. היה לנו את דאעש בכנרת. והם מממשיכים להטיף. זה זועק", אמר.

בנט הדגיש את חשיבותה של החוקה "אנחנו מתקדמים ויוצאים בשבוע הבא ומעבירים חוקה להנהגה. חוקה חדשה אחרי עשרות שנים למפלגה שחפצה להנהיג על פי עקרונות הציונות הדתית".

ח"כ שולי מועלם אמרה בכנס כי, "כחברת הכנסת החברתית ביותר בסיעת הבית היהודי, פתיחת לשכה פרלמנטרית בצפון היא הצהרה על המחויבות שלי ושל חברי הכנסת בבית היהודי לשטח, ליכולת לפגוש באופן אישי את הציבור ולתת לו מענה באופן מידי. רק מפלגה שמחוברת לשטח תמצא את הדרך להנהגת המדינה". הערב פורסם כי על פי בקשת החברים, ועידת הבית היהודי נדחתה לשעה 17:00 בערב בתל אביב ביום רביעי הבא.

נזכיר כי חבר הכנסת מוטי יוגב, הנמנה עם המתנגדים לחוקה, שיגר היום מכתב לחברי המפלגה, "חוקה שכזו יחד עם התנהלותה של ועדת חוקה שחבריה טובים, אך כלל לא נבחרו כפי שמחייבת החוקה שבתוקף, לבחור ועדה מתמדת שחבריה ייבחרו בבחירות אישיות וחשאיות, כל אלה אינם מגבירים שקיפות ואמון".

ח"כ יוגב מתח ביקורת על התנהלות הסיעה בנושא החוקה. "לא התקיים דיון סיעתי ולו אחד בנושא החוקה המוצעת וכשניתן הזמן להתייחס לחוקה, נעשה הדבר בלחצי זמן ובהתרעה קצרה להצגת הסתייגויות ועוד".

"הציונות הדתית היא תנועה ציבורית חשובה, גדולה ומגוונת בענייני ציבור - במפלגה ציבורית, אין זה ראוי ואין זה נכון, לתת את סמכות ההחלטה באופן בלתי מאוזן בידי אדם אחד, בלא כל קשר ליו"ר זה או אחר שייבחר. כל אלה עלולים להפוך את הבית היהודי ממפלגת ה'יחד' בה רוב הציבור קובע, למפלגת שלטון היחיד".