תלמידים בישיבה תיכונית
תלמידים בישיבה תיכוניתצילום: פלאש 90

משרד החינוך מפרסם את רשימת 208 בתי הספר (על יסודיים), אשר זכו בתגמול כספי בגין הצטיינות חברתית וערכית בשנת הלימודים תשע"ד.

עובדי ההוראה באותם בתי ספר יזכו במשכורת הקרובה לתגמול כספי שנע בין 3,000 – 8,000 ₪ למורה (בהתאם להישגי בתי הספר). במשרד החינוך מציינים כי הקריטריונים להצטיינות נוסחו בהסכמה שבין משרד החינוך לבין ארגון המורים ומשרד האוצר, במסגרת ההסכם "עוז לתמורה". 

בין הקריטריונים לזכאות: עבודה עקבית ורציפה, עבודת צוות ולמידת עמיתים, הישגים ערכיים הכוללים קדימויות ערכיות של משרד החינוך, כגון: מניעת נשירה, שילוב תלמידי חינוך מיוחד, שירות בצה"ל, שירות אזרחי ושירות לאומי, קידום התלמיד על פי יכולותיו ולא רק במימד של זכאות לבגרות ושמירה על טוהר בחינות.

חלק מהרשימה: ישיבת בני עקיבא באר שבע, ברנקו וייס באר שבע, ישיבת מטה בנימין בית אל, ישיבה תיכונית בני עקיבא בית שאן, אולפנת נריה צביה דימונה, ישיבת הזורעים, אולפנת אמי"ת עירוני ו' חיפה, ישיבת נר תמיד חשמונאים, ישיבת צביה קטיף יד בנימין, יש' תיכונית בלבב שלם ירוחם, ישיבת ים לצעירים ירושלים, ישיבה תיכונית נעם ירושלים, ישיבת בני-חיל ירושלים, דרוזי למדעים ומנהיגות ירכא, ישיבת מקור חיים כפר עציון, אולפנת אליעד לוד, ישיבת בני עקיבא מודיעין-מכבים-רעות, ישיבה תיכונית מדעית מעלה אדומים, ישיבת נתיבות יוסף מצפה יריחו, אולפנה יחודית לבנות נוב

ישיבת בני צבי, ישיבת נוה הרצוג ניר גלים, אולפנת בני עקיבא ערד, ישיבת עתניאל לצעירים, אולפנה אמי"ת צפת, בני חיל שומרון קדומים, מקיף נופי גולן קצרין, ישיבת השומרון קרני שומרון, ישיבת הדרום רחובות, ישיבת שעלבים ועוד.

אולפנת רעיה זכתה בהצטיינות גם השנה וגם בשנה שעברה.

לרשימה המלאה לחץ כאן

הרב בני נכטיילר, מנכ"ל רשת ישיבות ואולפנות בני עקיבא, אמר כי הנתונים מהווים תעודת כבוד עבור הצוות החינוכי של הרשת. "הצוות המדהים שלנו עושה לילות כימים כדי להפוך את מוסדות החינוך שלנו למקומות מלאים בערכים. אנו גאים להוביל ולהצליח להיות רשת של חינוך לערכים".

ד"ר אמנון אלדר  מנכ"ל רשת אמי"ת, אמר כי "התוצאות מחממות את הלב ומהוות הצדעה של מדינת ישראל  לצוותים החינוכיים בבתי הספר שלנו שנותנים את הכל להפוך את מערכת החינוך לערכית יותר ואת התלמידים לאנשים טובים יותר".

שי אלון, ראש מועצת בית אל, ברך את מנהלי המוסדות, העניק להם תעודות הוקרה ואמר כי "החינוך היה מאז ומתמיד בראש מעיינינו, ואנו שמחים כי הדבר בא לידי ביטוי בדירוג התיכונים האיכותיים שלנו".