טיילו בזכות הנגישות
טיילו בזכות הנגישותדוברות בנימין

סיור נגיש התקיים השבוע בחבל בנימין, קבוצת נכים בכיסאות גלגלים החברים בעמותת איל"ן הגיעו לסיור בתל שילה ויקב פסגות, אתר המארח מדי יום מאות מבקרים מהארץ ומהעולם.

עמותת "אילן" - איגוד ישראלי לילדים נפגעים, המטפלת באלפי ילדים ובוגרים בעלי מוגבלויות פיזיות, עורכת מדי שנה מספר טיולים באחרי הארץ לנכים החברים בה.

לפני מספר שבועות, פנו אנשי העמותה למנהלי אתר שילה הקדומה וביקשו לברר האם ניתן לערוך טיול נגיש באתר. בשילה הקדומה הרימו את הכפפה והשיבו כי במידה ולנכים יוצמדו מלווים, ניתן יהיה לערוך סיור נגיש באתר.

הנהלת העמותה הפיצה לחברים הודעה על הטיול הקרוב בשילה הקדומה ולהפתעת המארגנים, מספר הנרשמים לסיור היה גבוה בהרבה מהמקובל בסיורים שכאלה. שלושה אוטובוסים מלאים הגיעו לשילה ובהם לא פחות מ-66 נכים ומלווים אשר לרובם היתה זו הפעם הראשונה שבה הגיעו לחבל בנימין.

הקבוצה סיירה במרכז המבקרים של יקב פסגות ועברה סיור מלא באתר שילה הקדומה. אנשי המועצה האזורית מטה בנימין שליוו בהתרגשות את הסיור המיוחד, סיפרו כי חברי הקבוצה הרעיפו שבחים על האירוח החם.

בסיומו של הטיול פנו כמה מחברי הקבוצה לעובדי אתר שילה הקדומה, הודו להם על הסיור ואמרו שללא הנגשת האתר, הם לא היה זוכים להכיר את חבל בנימין.