דוידי פרל
דוידי פרלערוץ 7

גם ראש מועצת גוש עציון, דוידי פרל, לא ממש יודע מאיפה צצה היוזמה שמקדמים ראש הממשלה ושר הביטחון להשקעת מאות מיליונים בהקמתה של גדר הפרדה בין גוש עציון לירושלים.

ביומן ערוץ 7 התייחס פרל לסוגיה שהפתיעה אותו ואת תושביו.

לדבריו גם הוא שואל מניין הגיעה התכנית ולהערכתו מדובר במשאלה של בג"ץ, כהגדרתו. ככל הנראה בג"ץ הורה למדינה להשיב על שורת שאלות סביב תוואי הגדר בדרומה של ירושלים ובעקבות הוראה זו החליטו נתניהו ויעלון לקדם את בניית הגדר.

פרל מזכיר כי מדובר בגדר שתוכננה בשעתו בידי ראש הממשלה דאז שרון והשרה לבני שראו בגדר את הגבול העתידי של מדינת ישראל. כעת מקווה דוידי שהדחייה שהתקבלה בממשלה לדיון בנושא תגרור אחריה דיון מעמיק יותר וגיבוש עמדה מחודשת סביב כל סוגיית הגדר.

לטעמו של דוידי בידי ראש הממשלה והשרים די כלים שיוכלו להוביל לשינוי ההחלטה סביב הגדר גם בפני שופטי בג"ץ. לדבריו "הם יכולים לחזור לבג"ץ ולומר שלא מקימים את הגדר בכלל או לא בתוואי הזה", הוא אומר ומוסיף: "יועצים משפטיים יודעים איך לעשות זאת".

בדבריו מזכיר ראש מועצת גוש עציון כי המאבק סביב הגדר הוביל לחבירה של תושבי גוש עציון וערבים מתושבי הסביבה שגם הם אינם רוצים לראות את הגדר הפוגעת בחקלאות שהם מקיימים וברמת חייהם. לדבריו הפלשתינים מתנגדי הגדר חוששים להביע את עמדותיהם בגלוי שמא יבולע להם מהנהגת הרש"פ אך בשיחות פנים אל פנים הם אומרים את הדברים באופן ברור.

דוידי פרל