שומר מאבטח נשק
שומר מאבטח נשקישי קרוב

שר הכלכלה, נפתלי בנט, חתם על צו הרחבה המשפר את תנאי עובדי הקבלן בתחום השמירה והאבטחה, מעלה את שכרם ומבטיח את זכויותיהם הסוציאליות.

הצו, שנחתם בשיתוף ההסתדרות, הוא המשך למהלך דומה שביצע בנט בפברואר האחרון ושיפר את תנאי עובדי הניקיון המועסקים דרך קבלנים, אז הבטיח כי גם עובדי הקבלן בתחום השמירה יזכו לשיפור דומה.

במסגרת הצו החדש ייהנו עובדי השמירה מהשוואת תנאיהם לכלל עובדי המשק ויזכו בין היתר לחבילת השיפורים הבאה תמורת עבודתם:

- העלאת שכר המינימום מ- 4,300 ₪ ל-4,777 ₪ (תוספת של 477 ₪ בחודש).

- פתיחת קרן השתלמות, דבר שלא קיים כיום, בהשתתפות של 7.5% מצד המעביד (כ-350 ₪ בחודש).

- הכללת מרכיבים רבים מתנאי העבודה במסגרת ההפרשות לפנסיה, דמי הבראה, דמי נסיעה, שעות נוספות (לפחות 100 ₪ בחודש).

- תוספת של עוד 1.5% להפרשות לפנסיה על חשבון המעסיק תיקון שיחל ביולי 2015 (100 ₪ בחודש).

- קבלת שי לחג פעמיים בשנה בשווי 212.5 ₪ כל אחד (תוספת משוקללת של 35 ₪ לחודש).

- העלאת סכום דמי הבראה מ-378 ל-427 ₪ על כל יום הבראה והגדלת מספר ימי ההבראה ל-7 בשנה (סה"כ תוספת משוקללת של 92 ₪ בחודש)

סה"כ: 1099 ₪ בשנה תוספת לשכר הריאלי.

השר בנט אמר לאחר חתימת הצו: "זהו יום היסטורי. הבטחנו, וקיימנו. אני גאה לחתום על הצו שיעלה 100,00 עובדי שמירה מעל לקו העוני, באמצעות הטבה של 1100 ש״ח בחודש. יתרה מכך, העובדים הללו יגיעו בעוד כמה שנים לקרן השתלמות שתכיל עשרות אלפי שקלים ותשנה את חייהם".

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר לאחר החתימה על הצו: "אנו מובילים מהפכה שמחזירה את הכבוד האנושי לציבור עובדים מוחלש, הסכם זה כמו גם ההסכם של עובדי הניקיון, עוזר הלכה למעשה, לצמצם את הפערים החברתיים במדינת ישראל".

ניסנקורן ביקש להודות לשר בנט והוסיף כי: "שר הכלכלה נרתם לקדם את האוכלוסיות המוחלשות, תודה גם לצביקה אורן, יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים, ולפיני שיף, מנכ"ל הארגון של מפעלי השמירה והאבטחה בישראל, אשר היו שותפים חשובים לקידום המהלך. ראוי לציין כי מלאכת האכיפה חשובה לא פחות מההסכם עצמו ולכן הקמנו לאחרונה בהסתדרות יחידה לאכיפת זכויות עובדים שתפעל בשיתוף פעולה עם משרד הכלכלה ותבטיח שהעובדים יקבלו את זכויותיהם".