להחזיר את הנער הביתה
להחזיר את הנער הביתהפלאש 90

שופטת בית המשפט המחוזי נגה אהד קיבלה היום (א') את הערר שהגיש עו"ד אהרון רוזה מטעם ארגון ''חננו'', והורתה על שחרורו בתנאים מגבילים של נער בן 13 שנעצר בחשד למעורבות בעימות עם ערבים סמוך לישוב תפוח שבשומרון.

אתמול בשעות הצהרים נעצר הנער בחשד  כי היה חלק מקבוצה אשר התעמתה עם מוסקי זיתים ערבים בסמוך ליישוב.  הערבים התלוננו כי שבעה יהודים רעולי פנים יידו לעברם אבנים, ביצעו ירי ואף תקפו אישה שנפצעה באורח קל.

בצאת השבת הובא העצור לדיון בבית משפט השלום בראשון לציון אשר בצעד חריג, האריך את מעצרו ביומיים וזאת חרף גילו הצעיר ותוך התעלמות מכך שאין לו כל עבר פלילי ושכלל אינה ברורה מידת מעורבותו באירוע.

מיד בתום הדיון הגיש עו"ד אהרון רוזה אשר מייצג את הנער מטעם ארגון ''חננו'' ערר דחוף לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד על ההחלטה החריגה, ובית המשפט קיבל כאמור את ההחלטה והורה על שחרורו של הנער.

בגיר נוסף שנעצר אף הוא באירוע מיוצג ע"י הסנגוריה הציבורית ומעצרו הוארך בבית משפט השלום בפתח תקווה בשמונה ימים.

מעו"ד רוזה נמסר בתגובה כי ״בית המשפט המחוזי עשה איזון נכון בין צרכי החקירה לבין העובדה שמדובר בקטין בן פחות מ- 14 שנים שאין לו כל דרך מעשית להפריע לחקירה, ונכון עשה עת ביטל את החלטת בית משפט שלום והורה על שחרורו בתנאים מגבילים״.