שר השיכון, אורי אריאל, השתתף היום (ראשון) בפורום סגני ראשי רשויות באילת וקרא לציבור רוכשי הדירות להתארגן ככח צרכני לצד פעולות הממשלה.

"אנחנו נמצאים בימים בהם כח צרכני כשהוא מאוגד יחול לחולל שינוי מהותי. אני אומר לציבור הרוכשים אל תקבלו את המחירים של הקבלנים כמובן מאליו. תתארגנו תקימו לעצמכם מועדוני לקוחות גדולים שיביאו את הכח הצרכני לידי ביטוי. זה יהיה צדק חברתי 2", אמר שר השיכון.

לדבריו, "התארגנות כזאת מול הקבלנים תחסוך כסף לכל רוכש. הרוכשים יקבלו גם את הנחת מחיר מטרה או מע"מ 0 וגם ההוזלה של התאגדות הצרכנית"

השר אריאל קרא לסגני הערים להוביל את ההתארגנות הצרכנית כל אחד בעירו: "כל אחד בעירו צריך ויכול להוביל התארגנות כזאת. זוהי חובתכם האזרחית. אנחנו בממשלה עושים את שלנו ואתם תעשו את שלכם".

עוד הודיע השר אריאל כי במהלך מושב החורף הקרוב יפעל לקדם חוק יסוד "הזכות לדיור" שמשמעותו כי כל אזרח זכאי לדיור ואין לפגוע בזכותו לדיור. השר אריאל גילה כי במהלך החודשים האחרונים נתקעה יוזמתו במשרד המשפטים. "זה מעצור שלא צפינו ואנחנו לא נוותר בעניין הזה. אני מתכוון לפעול לקידום החוק עד סיום המושב".

השר אריאל התייחס גם לסוגיית הדיור הציבורי והודיע כי הוא בוחן דרכים להגמשת הקריטריונים: "בימים אלו אני בוחן הקמת ועדה מיוחדת שתעסוק אך ורק בדיור הציבורי - הוועדה תגיש דו"ח ברור שיגיש המלצות אופרטיביות להגמשת הקריטריונים, הגדלת הסיוע בשכר דירה והגדלת היקף הדירות בדיור הציבורי".

"אני לא מוכן להקים ועדה נוספת שעם המלצותיה יעטפו דגים. עם ההמלצות האחרונות לדיור הציבורי של הועדה הקודמת כבר עוטפים. בכוונתי לדרוש מהוועדה להצביע גם על מקורות תקציביים למימון המלצותיהם. מקורות שיאפשרו לקדם את המסקנות למעשיות", קבע אריאל.