יהודה וינשטיין
יהודה וינשטייןצילום: פלאש 90

הרדיפה נמשכת. היועץ המשפטי לממשלה יפנה ככל הנראה הבוקר (שלישי) במכתב לחברי הגוף הבוחר, בו יטען כי קיימת בעייתיות במועמדותו של הרב שמואל אליהו לכהונת רב העיר.

נציין כי מכתב דומה נשלח לחברי הגוף הבוחר לרבנות הראשית לישראל, זאת מאחר שהרב אליהו היה מועמד לכהונת הרב הראשי הספרדי.

בעקבות כוונת היועץ לשלוח מכתב לחברי הגוף הבוחר פנו בימים האחרונים בלשכתו של הרב אליהו ללשכת היועץ המשפטי לממשלה וביקשו ממנו לעצור את הוצאת המכתב.

בתגובה הודיע וינשטיין שהוא נאלץ לעשות זאת בעקבות פניות של "גורמים שונים" שפנו ללשכתו אולם בעקבות בקשתה של לשכת הרב אליהו לחשוף באיזה ארגונים מדובר, הודיע היועץ שמדובר בארגון אחד בלבד.

בדברי הנימוק ששלח וינשטיין לעו"ד של הרב אליהו הוא הסביר כי מחובתו הציבורית להסביר לגוף הבוחר כי ישנה אפשרות של פתיחת הליכים משפטיים נגד הרב אליהו.

בלשכתו של הרב הופתעו מהנימוק של וינשטיין מאחר והרב כבר מכהן כיום בתפקיד רב עיר ואותה בדיקה בדיוק עם אותן טענות נעשתה כבר לפני כשנה בעת שהרב התמודד לתפקיד הרב הראשי לישראל.

"אין ספק שמדובר ברדיפה של הקליקה השמאלנית קיצונית נגד הרב אליהו" אומר גורם המקורב למשפחה. "מדובר בטענות ובדיקה שנעשו בדיוק לפני שנה כשהרב אליהו התמודד לרבנות הראשית לישראל בניסיון לפגוע בסיכויי הרב אז. אולם, למרות שהבדיקה לא העלתה אז דבר, בוחר היועץ המשפטי לממשלה לחזור על אותן טענות שוב במטרה לפגוע בסיכויי הרב אליהו".

לדברי הגורם, "אם לא היינו רואים פה תזמון מדהים של התגייסות שרת המשפטים יום קודם נגד הרב אליהו ויום למחרת היועץ המשפטי לממשלה לא היינו מאמינים שהשניים מתואמים בניסיון לפגוע בסיכוייו של רב עיר מכהן להתמודד לתפקיד מקביל רק בשל דעותיו והשתייכותו למחנה הלא נכון במדינת ישראל".