סמינריון תנועות הנוער
סמינריון תנועות הנוערשלומית רונן- ליבנה

בתחילת שבוע התכנסו חניכים מכלל תנועות הנוער בישראל לסמינריון העוסק במדינה יהודית דמוקרטית. מי שיזם את הסמינריון הם נציגים מתנועת הנוער, שהחליטו לתת הכנה לקראת עצרת תנועת הנוער לזכרו של יצחק רבין, שתערך בעוד כשבועיים.

"לפני שנתיים, ביום הזיכרון ה-17 ליצחק רבין החליטו תנועות הנוער לקחת אחריות בנושא ולתת לכלל הנוער, מכל הקצוות לחוות את היום הזה ביחד בעצרת תנועות הנוער לזכרו", מספר אפי הורוביץ, בוגר תנועת הנוער עזרא ומנחה בסמינריון.

"בשנה הראשונה בה התקיימה העצרת נאם מזכ"ל תנועת בני עקיבא דני הירשברג והרב אבי גיסר מעפרה, המסר היה חיזוק הדמוקרטיה. לפני כמה חודשים עלתה יוזמה לקיים סמינר לחניכים בוגרים, כיתות יא'- יב' מתנועות הנוער לקראת העצרת. מכל תנועה הגיעו נציגים, 'תנועת הנוער העובד והלומד', 'השומר הצעיר', 'המחנות העולים', 'עזרא', 'בני עקיבא', 'הצופים' ו-'האיחוד החקלאי'. בסמינר היו שמונה קבוצות מעורבבות, בהם דנו על מדינה יהודית דמוקרטית, מה הרעיון הזה אומר, מה המשמעות שלו, האם יש מתח בין ההגדרות האלו ואם כן אז איך פותרים את המתח הזה. מי שהעביר את הפעולות והדיונים לנוער היו מנחים מתנועות הנוער, כמו רכזי הדרכה".

מה מבחינתך היה הרגע הכי עוצמתי ביומיים האלו?

"בסוף היום הראשון, עשינו סיכום יום וביקשנו מהחניכים לשתף אותנו במשהו טוב שעבר עליהם במהלך היום. כולם דיברו על עצם המפגש שהיה משמעותי עבורם, מפגש עם אנשים שבאים מרקעים שונים עם השקפות שונות. הם אמרו  שגילו ש'השד לא נורא כל כך', וגילו שאפשר להתווכח ברמה אידיאולוגית על הרבה דברים, אבל שזה לא סותר את החברות והאהבה שיכולה להיות בקבוצה, שאפשר להנות ביחד למרות הכל".