ארכיון
ארכיוןצילום: פלאש 90

ארגון מגדלי הפירות מזמין צרכנים שנתקלו בפירות באיכות שלא משביעה את רצונם לפנות בתלונה כדי שהנושא ייבדק.

לדברי איציק כהן, מנכ"ל הארגון, למגדלים יש עניין בשמירה על סטנדרטים גבוהים בפירות. "צרכן שקנה פרי לא ראוי עלול להירתע מלקנות שוב וזה פוגע בכל הענף", הוא מסביר את המניע לקריאתו לציבור הצרכנים.

"מדינת ישראל התברכה בשפע של פירות ברמת איכות מהגבוהות בעולם, אולם למרבה הצער יש גם מקרים חריגים של מראה חיצוני פגום, חיי מדף קצרים באופן קיצוני וכו'", אומרים בארגון ומוסיפים: "בעיות איכות קורות לעיתים מסיבות שאינן קשורות לחקלאי כמו פרי שמתעכב יתר על המידה בצינורות השיווק או מטופל בצורה לא נכונה. בתקופת הקיץ יש מקרים שאבוקדו, מנגו, משמש או פירות אחרים נקטפים טרם זמנם ומגיעים לשווקים כשהם אינם בשלים ולעיתים גם לא יבשילו בגלל הקטיף המוקדם. היו מקרים שהתברר שמדובר בפרי שנגנב מהמטע".

לדברי איציק כהן, משרד החקלאות גיבש חקיקה מחייבת בתחום הסטנדרטים בפירות וירקות, אולם היא עדיין אינה מחייבת ולכן יש צורך בפעולה משולבת של החקלאים, המשווקים והצרכנים כדי לצמצם תופעות שליליות כהגדרתו.

את תלונות הצרכנים יש לשגר לארנה סנדל, מנהלת איכות וסטנדרטים בענף הפירות במועצת הצמחים, בכתובת: [email protected]