במכתב לעופר עיני, יו"ר הנהלת ההתאחדות לכדורגל, תובעים עורכי הדין ורד כהן ורענן בר און להשיב לצופי הדרבי שפוצץ אתמול את כספם על המשחק שלא זכו לראות מסתיים.

במכתבם מגוללים עורכי הדין את השתלשלות האירועים ומדגישים את התהיות סביב החלטתו של השופט רועי ריינשרייבר שהובילה להפסקת המשחק על אף שנכון וניתן היה להגיע לתרחיש אחר בשיקול דעת שונה וסביר. "שופט המשחק רועי ריינשרייבר ציין בדו"ח השיפוט, כי זהבי, כחלק מהגנה עצמית, היכה את האוהד התוקף במספר דחיפות ובעיטה. דא עקא, שחרף העובדה ששופט המשחק כתב, מפורשות, שעסקינן ב"הגנה עצמית", בחר השופט הנכבד לשלוף "כרטיס אדום" לשחקן מכבי זהבי", מזכירים עורכי הדין במכתבו לעיני.

"עובדה זו הובילה לעימות המוני במגרש, בהשתתפות שחקני הקבוצות ואחרים. כוח אבטחה ושוטרים פינו את המתפרעים מהמגרש, כך על פי דו"ח השיפוט עצמו של השופט הנכבד ריינשרייבר. חרף עובדה זו, בחר השופט להפסיק את המשחק, בניגוד לעמדת משטרת ישראל", ממשיך ומתאר המכתב.

על ההחלטה השנויה במחלוקת הם כותבים עוד: "איגוד השופטים הינו אחד מתוך ענפי ההתאחדות לכדורגל בישראל. לא ברור מדוע השחקן זהבי הורחק ב"כרטיס אדום" מהמשחק ע"י השופט ריינשרייבר, כאשר אותו שופט כותב, בדו"ח השיפוט שהוציא תחת ידו, כי מדובר ב"הגנה עצמית" מצידו של ערן זהבי. בין אם מדובר בטעות חמורה בשיפוט שהביאה להתלהטות היצרים אצל צופים מסוימים במשחק, אשר פרצו למגרש, ובין אם לאו – העובדה היא שהמשחק הופסק. זאת, כאמור, בניגוד לעמדתה של משטרת ישראל".

"אלפי צופים, אשר שילמו במיטב כספם עבור הזכות לראות את המשחק – לא זכו לראותו. יודגש, ולא בכדי – הצופים אינם אחראים למחדל של חברת האבטחה ו/או של המשטרה, ככל שהיה כזה, אשר לא מנעו פריצה של בודדים לכר הדשא בעת המשחק". לנוכח כל זאת, כותבים עורכי הדין כי "יש להשיב לאלתר לצופים את הכספים ששילמו עבור הזכות לצפות במשחק אותו בסופו של דבר לא ראו, על לא עוול בכפם".

השניים מבקשים מעיני כי "בטרם נאלץ לנקוט בהליכים משפטיים לגביית הכספים, הואל נא להודיענו, ללא דיחוי נוסף, האם בכוונת ההתאחדות לפעול להחזרת הכספים, באיזה אופן ומתי יוחזרו הכספים".