זהבי. מה אתם הייתם עושים?
זהבי. מה אתם הייתם עושים?דף הפייסבוק הרשמי של המועדון

שלושה ימים לאחר אירועי הדרבי התל אביבי, סוף סוף שמענו התייחסות ראשונה מקשר הצהובים שהותקף על ידי אוהד הפועל ת"א, ערן זהבי. 

כזכור, בדקה ה-33 בדרבי הכדורגל בין מכבי ת"א להפועל ת"א, הותקף זהבי על ידי אוהד הפועל ת"א המכונה "פואד", כשזה פרץ לכר הדשא וניסה להכות בשחקן. זהבי שהרגיש מאויים הגן על עצמו ושופט המשחק רועי ריינשרייבר שלף לעברו בתגובה את הכרטיס האדום. 

המשחק כמעט ופוצץ, ורק פריצה של עשרות אוהדי מכבי היא שבסופו של דבר פוצצה את המשחק, בדקה ה-42.

לפני זמן קצר (חמישי) התייחס זהבי בראיון ראשון מאז האירועים האלימים למה שקרה שם. "הייתה פה חציית קו אדום, זה היה מעשה הזוי" אמר זהבי בקשר לפריצת אוהד האדומים שהחל את האירועים בדרבי.

על הטענה כי נשלף לעברו כרטיס אדום בשל המהלומה שהחזיר לאוהד אמר זהבי "מה הייתי צריך לעשות? לברוח מהאוהד? לשכב על הרצפה? איך אתם הייתם מגיבים אם מישהו היה תוקף אתכם במקום העבודה שלכם? בנאדם שחוזר ותוקף אותי פעם אחר פעם ואני לא תוקף אותנו בתוקפנות, לא יכול להיות מצב שבו דווקא אני מורחק". על החלטתו של ריינשרייבר להמשיך את המשחק לאחר תקיפת זהבי על ידי האוהד, אמר "ברגע שהאוהד נכנס למגרש ותקף אותי, הייתה צריכה להישמע שריקת הסיום".

כשנשאל אם חגיגות ה"פיו-פיו" שלו לא היו מיותרות שכן בהפועל אמרו שהם אלו שהלהיטו את הרוחות וגרמו לאותו אוהד להתפרץ לכר הדשא, אמר זהבי "כשחגגתי בדרבי הראשון והורדתי חולצה מול שער 11, גם אז להפועל היו טענות. אחר כך כשהתחלתי לעשות פיו פיו, לא שאלו למה אני עושה את זה. לא עשיתי שום דבר בדרבי הזה שלא עשיתי בהרבה משחקים לפני כן. אם אני משחק בעוד שבועיים מול בוסניה וחוגג עם פיו פיו שער ניצחון בדקה ה-90 מישהו יבוא אלי בטענות?".

בדמעות סיפר זהבי כי אף אחד מההתאחדות לכדורגל, כמו גם המאמן הלאומי אלי גוטמן (שמזוהה עם הפועל ת"א - נ"ו) לא יצאו להגנתו ולא התקשרו בכדי להביע זעזוע על האירוע החמור. באשר לטיפול באירועים אמר זהבי "אני לא רואה שמישהו עושה משהו, רק ועדות ודיבורים, לא ראיתי שהכרטיס האדום מבוטל, לאיש לא היה אומץ להגיד 'עשינו טעות'. נתנו פה פרס לאוהד שתקף שחקן כדורגל ונבחרת ישראל ולא ראיתי שיצאו נגד זה חוץ מגינויים בתקשורת".

בתוך כך, תובע ההתאחדות לכדורגל ניר רשף החליט כי זהבי לא יעמוד לדין על ההתנהגות שלו בדרבי אך הכרטיס האדום שספג בשל ההגנה העצמית שנקט לא יבוטל. הקבוצה הצהובה מצידה לא מוכנה לשתוק על הכרטיס האדום ובכוונתה לפנות אל בית הדין העליון בבקשה לבטל את הכרטיס האדום שספג ה