אירוע התקיפה. התחיל את המהומה כולה
אירוע התקיפה. התחיל את המהומה כולהדף הפייסבוק הרשמי של מכבי ת"א

רגע האמת מגיע. לאחר כל כך הרבה דיבורים, איומים וקריאות להעניש בחומרה רבה את המתפרעים, יגיעו היום (שני) אירועי הדרבי אל בית הדין של ההתאחדות לכדורגל.

בשעה 15:00 אחר הצהריים יעמדו שתי הקבוצות הבכירות של תל אביב לדין בעקבות אירועי הדרבי בשבוע שעבר באצטדיון בלומפילד שביפו.

הפועל תל אביב תעמוד לדין בעקבות כניסת אוהד של הקבוצה אל כר הדשא ותקיפתו של שחקן הצהובים ערן זהבי. כמו כן, תעמוד הקבוצה לדין על חוסר תפקוד חברת האבטחה שהייתה תחת אחריות המועדון. חברת האבטחה לא הצליחה למנוע מהאוהד להגיע אל כר הדשא, ובנוסף גם לא מנעה מאוהדי הצהובים לעשות כך, דקות ספורות לאחר התקיפה של השחקן.

במכבי מי שיעמוד לדין יהיה קרלוס גארסיה הבלם של המועדון. על פי החשד, גארסיה עודד את אוהדי הקבוצה לפרוץ גם כן אל תוך כר הדשא, דבר שלמעשה פיצץ את המשחק בין השתיים.

ערן זהבי, שחקן המריבה ומי שהתקיפה כנגדו היא זו שהתחילה את האירועים בדרבי, לא יעמוד לדין. 

מועדון הכדורגל של הפועל תל אביב עמלו בימים האחרונים על כתב הגנה שלדבריהם ייתן מענה לכל טענות בית הדין של ההתאחדות לכדורגל. גולת הכותרת של כתב התביעה היא כי כניסת האוהדים הצהובים אל כר הדשא. לדברי המועדון האדום, כניסת האוהדים הצהובים היא שגרמה לפיצוץ המשחק ולא התקיפה של האוהד שלהם, לכן דורשים בהפועל כי ייפסק לזכותם ניצחון טכני.

במכבי מבינים כי ככל הנראה גארסיה יואשם ויורחק למספר משחקים לא מועט, אך שתי הקבוצות יודעות כי הם עלולים לספוג משחקי רדיוס ללא קהל ואפילו הורדת נקודות.

עכשיו נותר לראות האם הדיבורים יהפכו גם למעשים. הכדור בידיים של בית הדין.