משה יעלון
משה יעלוןפלאש 90

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, ביקר היום (שלישי) בחטיבה המרחבית עציון.

יעלון ציין, כי "אני בחטיבת עציון באוגדת יהודה ושומרון, בעקבות הרצח הנורא שהיה כאן אתמול, לא רחוק מכאן בצומת אלון שבות, שבו נרצחה לצערנו צעירה, דליה למקוס זכרה לברכה, ומכאן אני קודם כל מביע תנחומים למשפחתה".

לדבריו, "אתמול היה רצח נוסף, של חייל, סמל ראשון אלמוג שילוני, בתל אביב, וגם למשפחתו אני שולח תנחומים. שני מקרי הרצח האלה בוצעו ע"י מחבלים, כל אחד קיבל את ההחלטה לבדו, לא תחת איזשהו ארגון, וביצעו את הרציחות הללו. שניהם מאזור יהודה ושומרון, האחד מחברון והשני מאזור שכם".

"אנחנו נמצאים בעיצומה של הסלמה שמתחילה מאירועים בהר הבית לפני כבר שבועות ספורים, מתפשטים לירושלים, ליהודה ושומרון וגם למקומות אחרים בארץ, כולל לצערנו גם בקרב ערביי ישראל. אנחנו לא ניתן להסלמה הזו להתפתח, ופה ביהודה ושומרון הכוחות תוגברו בימים האחרונים, כולל ביממה האחרונה, כדי קודם כל לתת מענה אבטחתי לנוכח ביצוע של פיגועי דריסה או של סכינאות", הדגיש יעלון.

שר הביטחון ציין, כי "הנחת העבודה שלנו צריכה להיות מחמירה, וזה אומר שאנחנו צריכים להיערך לאפשרות של הסלמה. אנחנו כבר מכירים את זה, שברגע שפיגוע דריסה מצליח, כנראה שיבוא אחריו פיגוע דריסה נוסף, או כשפיגוע דקירה מצליח אז כנראה יבוא אחריו פיגוע דקירה נוסף. לכן אנחנו מתגברים את הכוחות, כדי להביא לנוכחות יותר גבוהה ופעילות יותר אינטנסיבית כדי למנוע את זה

יעלון התייחס לעליית פוליטיקאים להר הבית ואמר, כי "גם ראש הממשלה, גם אנוכי, גם נשיא המדינה נרתם כדי לשכנע פוליטיקאים, בעיקר בעת הזאת, להימנע מלעלות להר הבית. כמובן שיש חופש. מותר ליהודים על פי כל ההסדרים, מה שנקרא סטאטוס קוו, לעלות להר הבית, איננו מונעים את זה, אבל אם מישהו בצד השני תופס את העליות של פוליטיקאים כסיבה להסלמה, אז ברור שזה מספק להם את העילה הזאת".

בסיום התייחס יעלון לטענות נגד דברי השר לביטחון פנים, "ברור שכל מי שמנסה לרצוח יהודים או לרצוח אדם צריך לפגוע בו כדי להורגו. בנסיבות שהיו, קרה מה שקרה, אני לא יכול לבוא בטענות למאבטח ולא יכול לבוא בטענות לאף אחד, אבל דינו של כל מחבל במידה והוא מרים ידו בין אם בסכין, או בין אם בדריסה ובין אם בנשק חם, דינו במקרה הזה צריך להיות דין מוות בהתאם לנסיבות. לא הורגים סתם, זה לא ענישה, זו פגיעה כדי למנוע את המשך הכוונה שלו לרצוח בני אדם באשר הם".