עשור לגרסה 1.0. Firefox
עשור לגרסה 1.0. Firefoxמוזילה

דפדפן פיירפוקס בן עשר. מוזילה מנצל את החודש לחגוג עשר שנים להשקת גרסה 1.0 של הדפדפן.

אמנם הוא איבד במשך השנים ממעמדו לטובת ה-Chrome של גוגל, אך הוא עדיין שומר על מעמדו כאחד הפופולאריים ביותר. בנוסף, מבין הדפדפנים המובילים, הוא היחיד שממשיך להיות מפותח בקוד פתוח מלא על ידי קהילה עצמאית, ולא על ידי חברה או ארגון.

לרגל חגיגות העשור השיק הארגון גרסה מיוחדת של Firefoxשמיועדת למפתחים. Firefox Developer Edition ניתן להרצה לצד הדפדפן הרגיל. הוא מכיל כלים רבים שמאפשרים למפתחי אפליקציות ואתרים לבחון את הפיתוח בזמן אמת.

הוא מציע כלים לבדיקת אתרים מודרניים שדורשים התאמה למספר גדלי מסכים, ניתן לבדוק את האתרים בזמן במנועים של דפדפנים אחרים, ועוד. כן כולל המל הדפדפן IDE מיוחד שמאפשר לבצע את כל הפיתוח התוך בדפדפן עצמו, מבלי צורך בכלים חיצוניים.

במקביל שחררה גרסה מעודכנת של הדפדפן הרגיל. גרסה 33.1 מציעה הוספת כפתור 'שכח אותי' לפס הכלים. לחיצה על הכפתור מאפשרת מחיקת היסטוריית גלישה מלאה. הוא מיועד למי שמבצע גלישה במחשב אורח, או בדפדפן בו משתמשים מספר אנשים שרוצים לשמור על פרטיות מלאה. תוספת אחרת היא אפשרות לבחור להשתמש במנוע החיפוש DuckDuckGo שהוא מנוע חיפוש אנונימי שאינו שומר את נתוני החיפוש של המשתמש.

להורדת Firefox Developer Edition לחצו כאן, להורדת Firefox 33.1 לחצו כאן וחפשו את המהדורה בעברית, או כל שפה אחרת.