אבי ניסנקורן
אבי ניסנקורןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, פנה היום (ג') במכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בנושא החלת הסכם שכר המינימום בכלל המשק.

יו"ר ההסתדרות, קרא לראש הממשלה, המכהן גם בתפקיד שר האוצר, להפעיל את סמכותו ולהפסיק את הסחבת, המעכבת את קידום הוצאת צו הרחבה להסכם שנחתם לפני כשבועיים.

למכתב צורפה חוות דעתו של השופט בדימוס, ד"ר אליהו וינוגרד, אשר קובעת כי אין כל מניעה לפעול לאלתר ליישומו המלא של ההסכם ולהוצאת צו הרחבה.

במכתב הדגיש יו"ר ההסתדרות את חשיבותו של קידום צו ההרחבה עבור מאות אלפי משפחות ישראליות, החיות מתחת לקו העוני וציין כי, "בימים האחרונים, לצערי, מעכב משרד האוצר את קידום הוצאת צו ההרחבה להסכם זה. זאת למרות שאין כל מניעה לעשות זאת ואף להיפך. מדובר בצו השעה ובמהלך קריטי שעצירתו תפגע במאות אלפי עובדים המצויים כיום במעגל העוני".

עוד הוסיף יו"ר ההסתדרות, "ההסכם בעניין שכר המינימום מגלם איזון ראוי בין הצורך ההכרחי בהעלאת שכר המינימום מתוך מטרה להוציא מאות אלפי משפחות ממעגל העוני, ובין הצורך להתחשב במעסיקים".

במכתבו התייחס יו"ר ההסתדרות לדו"ח העוני, שהתפרסם היום וקבע כי תחולת העוני של משפחות עם שני מפרנסים המשיכה לעלות גם ב-2013והפערים בממדי העוני והאי שוויון בישראל לעומת מדינות ה- OECD נותרו עדיין גדולים. "דווקא ביום זה בו פורסם דו"ח העוני, אשר מצביע על הפערים החברתיים העמוקים בנוסף במדינת ישראל ולרבות עליה בממדי העוני בקרב שני בני זוג עובדים, חיוני לקדם באופן מידי ומלא את יישומו של ההסכם להעלאת שכר המינימום".

בנוסף, הזכיר ניסנקורן, כי "נושא העלאת שכר המינימום הוא בנפשנו. לא בכדי, הוכרז על כך סכסוך עבודה כללי במשק, סכסוך אשר עדיין תלוי ועומד".