היערכות גבוהה
היערכות גבוההצילום: חטיבת דובר המשטרה

כוחות גדולים של צה''ל ומשטרה נערכים במחנה הפליטים שועפאט להרס בית המחבל שביצע פיגוע דריסה בנובמבר 2014 סמוך למטה הארצי בירושלים, בו נרצחו קצין משמר הגבול ג׳דעאן אסעד ושלום בעדני הי"ד.

ההרס צפוי להתרחש בשעות הקרובות. ממשטרת ירושלים נמסר כי ''הכוחות ערוכים לשמירה על הסדר והביטחון ומניעת מעשי אלימות במטרה לאפשר לכוחות צה״ל לממש את צו אלוף פיקוד העורף ולהרוס את בית המחבל''.

הכוחות הפועלים בשטח הונחו לגלות אפס סבלנות כלפי אירועי אלימות, ניסיונות פגיעה בכוחות הביטחון ובסדר הציבורי. ''המשטרה תפעל בנחישות וביד קשה כלפי כל מי שיפר את הסדר או ינסה לפגוע בכוחות הפועלים, קטין כבגיר, תדאג למצות את מלוא חומרת הדין עימם תוך שימוש בכל הכלים והסמכויות העומדים לרשותה''.

צילום: חטיבת דובר המשטרה

אתמול, נזכיר, החליט בג"ץ לבטל את צו ההריסה שהוצא לבית המחבל שרצח את החייל אלמוג שילוני הי"ד לפני כשנה בתל אביב, בטענה שעבר זמן רב מידי מאז הפיגוע הרצחני.

השופטים אליקים רובינשטיין, מני מזוז וצבי זילברטל, קבעו כי 11 החודשים שעברו מאז הפיגוע ועד להחלטה להרוס את בית המחבל, אינם זמן סביר. השופט רובינשטיין עמד בדעת מיעוט ותמך בהריסה חלקית של המבנה.

השופט זילברטל טען כי הריסת בית המחבל בשלב הזה לא תרתיע מחבלים אחרים. ''משכך, ובעיקר נוכח האינטרסים שייפגעו מהריסת הבית בשיהוי ניכר, עמדתי היא כי הפעלת הסמכות בשלב זה תהיה בלתי סבירה ובלתי ראויה".

השופט רובינשטיין טען מנגד כי ''הפתרון של הריסה חלקית מאזן באופן הולם בין הזמן שחלף בין האירוע להוצאת צו ההריסה וציפייתם של בני הבית, לבין התועלת שיש בהריסה חלקית של הבית לשם השגת הרתעה, ועל כך עמדנו מעלה".