השרה רגב

ועדת החינוך של הכנסת דנה הבוקר (רביעי) בהצעת החוק "נאמנות בתרבות" של שרת התרבות מירי רגב.

הצעת החוק שמקדמת רגב וכבר הועברה לבחינת משרד המשפטים, קובעת כי תמיכה ממשלתית למוסדות תרבות תינתן רק בתנאי שהמוסד מכבד את סמלי המדינה, לא מסית לטרור ולא שולל את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.

"מירי רגב לא המציאה חוק כזה או אחר. מירי רגב, זאת אני, רוצה לעשות חוק פשוט, חוק הסדרה, שהשר שמשחרר כספים יכול גם לעצור תקציב", אמרה. ''לא יכול להיות שאני כאחראית על העברת תקציבים לא תהיה לי סמכות לעצור כספים. כל החוק שלי מדבר על דבר פשוט - לעשות הסדרה, להעביר את החוק הקיים, חוקים קיימים שחוקקו בכנסת ישראל".

שרת התרבות הבהירה, "מדינה לא תממן מוסד תרבות ששורף את הדגל. נקודה. כל מי שיחתור נגד מדינת ישראל יכול לעשות זאת. אין לי שום בעיה עם זה, אבל לא במימון של מדינה''.

היא דחתה את טענות המתנגדים, "אז על מה קמה הצעקה? על זה שאני מבקשת לאכוף חוקים? יש לי בעיה עם חתירה נגד מדינת ישראל, קל וחומר במימון המדינה".

אומנים וחברי כנסת משמאל תקפו את הצעת החוק של רגב. ח״כ עיסאווי פריג׳ (מרצ) אמר אתמול כי "פני רגב הם פניה של הממשלה, ששריה מתחרים ביניהם מי יישם טוב יותר את רוחו של המפקד, רוח של משטרים אפלים, משטרים שרודפים את מבקריהם ומשתיקים את הביקורת.

''הם מבקשים 'לנטרל' את השיח האידאולוגי בישראל ולהפוך כל מי שמעז לא להסכים עימם לבוגד. את בוז'י המפוחד הם כבר הצליחו לנטרל, אבל למזלה של מדינת ישראל נשארו בה עוד אנשי שמאל שלא מפחדים ממסע הדה לגיטימציה של הממשלה - אנחנו נמשיך להיאבק על ערכינו למרות ההפחדה, למרות הרדיפה", כך פריג'.

ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני) אמר בתגובה ליוזמת שרת התרבות, כי "מדינת ישראל היתה מדינה חופשית לפני מירי רגב וחבריה ותשרוד גם אותם. הפוליטרוקים החדשים מבית היוצר של הליכוד חותרים תחת יסודות הדמוקרטיה הישראלית, חופש הביטוי וחופש היצירה הם אבני היסוד שלה. נלחם בהם בתוך הכנסת ומחוצה לה".