"מקווה שהוא ואחרים ילמדו לקח מהתקרית". רזי ברקאי
"מקווה שהוא ואחרים ילמדו לקח מהתקרית". רזי ברקאיצילום: משה שי, פלאש 90

השדרן ואיש הרדיו רזי ברקאי שב הבוקר (ראשון) להגיש את תוכניתו הפופולארית בגלי צה''ל, ופתח בהתנצלות כלפי המשפחות השכולות בעקבות השוואתו בשבוע שעבר בין משפחות חללי צה''ל שיקיריהן נותרו בעזה לבין משפחות מחבלים שחוסלו ומוחזקים בישראל.

"אני מחבק את כולכן בלי הבדלי צבע ופוליטיקה, השכול בשבילי הוא לא עוד נאום ביום הזיכרון", אמר ברקאי. "מי שנפגע - אני מצטער אבל אני לא משקר - אני לא חוזר בי, השכול הוא שכול גם כאן וגם מעבר לגדר. רגשות הורים שכולים לא ניתנים למדידה''.

לדבריו, ''מי שרוצה לקחת את זה למקומות אחרים כאילו אני משווה בין חללים שלנו למחבלים שלהם, כאילו אני מצדיק מעשי טרור, עושה את זה על אחריותו בלבד ומתוך מניעים רעי לב''. 

ברקאי התייחס גם לדיווחים אודות כוונתו לפרוש מגלי צה''ל בעקבות קיצוץ שעה אחת מתכנית הבוקר לטובת שעת שידור שתוענק לעיתונאי ואיש הימין אראל סג''ל. "בינתיים אני כאן עד 11 ליד אותו המיקרופון. מה יקרה מחר? אלוהים גדול", אמר.

נזכיר כי השדרן הוותיק זעם על כך ששמע באמצעי התקשורת על הקיצוץ בתכניתו ולא ישירות ממפקדי התחנה. מקורביו הסבירו כי הוא מסכים להישאר בגלי צה''ל רק אם תוכניתו תישאר כפי שהיא כעת שעתיים, ולא תקוצץ.

מפקד גלי צה"ל ירון דקל נועד עם ברקאי ביום שישי האחרון, בה סוכם כי הוא ישדר הבוקר כרגיל ובהמשך תיערך פגישה בהשתתפות ברקאי, עורכת התכנית "מה בוער" נורית קנטי וראש מחלקת החדשות של התחנה הצבאית אבי ברזילי. המטרה היא למצוא דרך להשאיר את ברקאי בגלי צה''ל.

פרופ' שמחה גולדין, אביו של הדר הי"ד, מתעמת בשידור עם ברקאי בעקבות השוואתו בין משפחות המחבלים למשפחות חללי צה''ל