השגריר דנון במהלך הכנס הלילה
השגריר דנון במהלך הכנס הלילהצילום: שחר עזרן

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, הגיב הערב (שלישי) על קריאתו של שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי למדינות העולם, שלא להכניס יהודים הגרים ביהודה ושומרון למדינותיהן.

"מדובר באנטישמיות לשמה. הדרישה של שר החוץ הפלסטיני לסמן יהודים מזכירה סימון יהודים בתקופות אפלות בהיסטוריה של האנושות", אמר השגריר דנון והוסיף, "על מדינות העולם כולן להוקיע את שר החוץ הפלסטיני ולהעביר מסר חד וברור נגד האנטישמיות".

מחאתו של דנון התייחסה לדברים שאמר היום שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי, בפתיחת מושב המועצה לזכויות אדם של האו"ם בז'נבה. הוא קרא לקהילה הבינלאומית, לאסור על כניסת תושבי יהודה ושומרון לשטחי מדינותיהן.

"אסור לקהילה הבינלאומית להתעסק באופן ישיר או עקיף עם מנגנון הכיבוש ואסור להם להתיר כניסה של מתנחלים בלתי חוקיים לתוך מדינותיהן", אמר אל-מאלכי והוסיף, "אני קורא למדינות להחרים את ההתנחלויות, להחרים מוצרים מההתנחלויות ולאיים בהטלת סנקציות כלכליות על הישות הכובשת, בהתאם להנחיות בתחומי המסחר וזכויות אדם".

בנוסף, קרא אל-מאלכי למועצת הבטחון בניו יורק להעביר החלטה נגד ההתנחלויות בהתבסס על "הקונצנזוס של הקהילה הבינלאומית בנוגע לטבען הבלתי חוקי".

במשלחת ישראל לאו"ם מציינים כי השגריר דנון פועל מול נציגי המדינות בפרלמנט העמים ומול גורמי המטה הבכירים באו"ם, בכדי לגנות את קריאתו של שר החוץ הפלסטיני ולעצור את היוזמות האנטישמיות מבית היוצר של הרשות הפלסטינית.