קלינטון וטראמפ
קלינטון וטראמפצילום: רויטרס

יום של הפתעות – או אולי הצבעה שתחזק את המועמדים המובילים? מצביעי שתי המפלגות, הרפובליקנית והדמוקרטית בניו יורק יכריעו היום בשאלה את מי הם מעדיפים כמועמד לנשיאות.

מעבר לחשיבות ההצבעה במדינה הגדולה – מדובר גם בקרב על היוקרה שכן מדובר בזירה הביתית של דונלד טראמפ והילארי קלינטון, שעדיין נחשבים למועמדים המובילים – וגם הסקרים מנבאים להם ניצחון.

אצל טראמפ, לפחות על פי הסקרים הפער משמעותי מאוד ועומד על עשרות אחוזים – אבל בסביבתו לא שאננים שכן במדינות אחרות הסקרים לא דייקו במקרים רבים.

המועמד מציג את עצמו בימים האחרונים, למרות ההובלה, כאנדרדוג שכל המפלגה הרפובליקנית מעוניינת בכשלונו – ובינתיים הקו הזה מצליח לגייס אמפתיה ציבורית.

דווקא בצד הדמוקרטי מסתמן כי ברני סנדרס מצליח להדביק את הפער חלקית – ולהתקרב מאוד לקלינטון – וניצחון שלו בהצבעה כשהוא נתון במומנטום חיובי, עלול להיות משמעותי מאוד.

ניו יורק נחשבת מדינה משמעותית בבחירות שכן היא שולחת 291 צירים למפלגה הדמוקרטית מול 95 לרפובליקנים.

במקביל, ממשיכים חלק מהמועמדים להפגין עמדה פרו ישראלית. טד קרוז אמר הלילה כי הוא תומך בהצהרת ראש הממשלה לפיה רמת הגולן תישאר לעד בשליטה ישראלית – בניגוד לעמדה הרשמית של הממשל האמריקני.

"בשל העובדה שישראל מוקפת בארגוני טרור עוינים כמו דאע"ש וחיזבאללה בגבולה הצפוני – הלחץ של חלק מהקהילה הבינלאומית כדי שתנטוש את הגולן לטובת הכאוס השולט בסוריה – פזיז ומסוכן. התשוקה לשלום לא יכולה לגבור על הצורך לשמור את ביטחון ישראל", הבהיר קרוז.

הוא הוסיף כי הוא "מברך את האומץ של ראש הממשלה נתניהו בעמידה על בטחון בני עמו. אמריקה תומכת בכם".