הרכבת הקלה
הרכבת הקלהצילום: מאיר סלע

מובילי מטה המאבק של תושבי ירושלים "סיטיפס", מפעילת הרכבת הקלה, מאיימים במחאת צרכנים נגד החברה.

נציגי מטה המאבק נפגשו היום (חמישי) עם ח"כ נורית קורן מהליכוד, וסיפרו לה על מקרים רבים בהם פקחי הרכבת הקלה מתנהגים בחוסר סבלנות כלפי הנוסעים ומחלקים דוחות על ימין ועל שמאל.

"אנו דורשים מחברת סיטיפס להפסיק לזרות חול בעיני הציבור ולהתמודד עם המציאות", אמר אפרים מורנו, איש המטה ותושב ירושלים. ''נותרה שנה להמשך הפעלת הרכבת הקלה על ידי חברת סיטיפס במתכונתה הנוכחית.

''סיטיפס צריכים לפעול יחד עם משרד התחבורה כדי להתחיל כבר מהיום את חוזה הנסיעה העתידי בה החברה המפעילה תתוגמל על פי הנסיעות ולא על פי כמות נוסעים", הוסיף מורנו.

חבר נוסף במטה, זאביק אבינר, אמר כי "לא יתכן שתושבי ירושלים יחיו בחרדה, יחוו השפלה ויקבלו קנסות דרקוניים בגלל תקלות במכשירי סיטיפס".

אברהם בלוך הוסיף כי "כל מה שאנחנו דורשים יכול להסתכם במילה אחת - אנושיות. אנשים לא מבקשים להתחמק מתשלום, אלא שיאפשרו להם לבצע אותו בקלות ושהפקחים יונחו להתנהג בצורה מכובדת. הדרישות שלנו אינן בשמים, הן בסיסיות ביותר, ובכל חברה מתוקנת הן היו מבוצעות בשטח מלכתחילה".

מחברת סיטיפס נמסר בתגובה: ''זהו 'מאבק' שאין מאחוריו כלום מלבד קומץ אנשים שחושבים כנראה שמותר להתפלח ולהתחמק מתשלום בתחבורה הציבורית. סקרי דעת קהל הנערכים פעם אחר פעם מראים בעקביות כי רוב רובם של עשרות אלפי הנוסעים מדי יום ברכבת הקלה מרוצים מהנסיעה ומהשירות.

''העובדה שמתוך עשרות האלפים שנוסעים ברכבת הקלה מדי יום, ל'הפגנה' שנערכה השבוע הגיעו בודדים ספורים בלבד, מוכיחה זאת", נמסר.