הרב יעקב מדן
הרב יעקב מדןאלירן אהרון

ראש ישיבת הר עציון, הרב יעקב מדן, מתבטא לראשונה על החלטת בית המשפט שקבעה כי אתר "לוח עבודה עברית" ייקנס ב-40,000 ש"ח לאחר שהתנועה הרפורמית ומרכז מוסאוא לזכויות האזרחים הערבים עתרו נגדם בטענה של אפליה נגד מיעוטים.

הרב מדן אמר כי "מצווה גדולה לספק לכל אדם, בן כל עם, עבודה ופרנסה", ויחד עם זאת "מצווה גדולה שבעתיים לספק עבודה ופרנסה לאחינו, בן עמנו כפי שכתב הרמב"ם שיש בכך מצוות צדקה במעלה שאין למעלה הימנה".

הרב מתייחס לעובדה שאחת ממטרותיה של הציונות היתה עבודה עברית ואומר בנוסף כי מטרת הציונות היתה "להפוך את העם היהודי מעם שהוא רק עם הספר לעם שבניו עובדים ומפרנסים את עצמם. המאבק על העצמת העבודה העברית עמד בראש מאבקם של החלוצים מן העלייה השנייה ואילך".

הרב מדן יוצא בצורה חריפה נגד מי שמשווה בין ערך העבודה העברית כיום לבין גזענות ואומר כי "הטענה שמאבק על העצמת העבודה העברית, בלא לשלול חלילה אפשרות עבודה מכל אדם אחר, הוא גזעני, תומך במידה רבה בהחלטת האו"ם בעבר, שהציונות היא תנועה גזענית. זוהי טענה שאין לקבל אותה בשום פנים".

כזכור, תנועת דרך חיים מלווה את אתר לוח עבודה עברית ומנהלת עבורו קמפיין גיוס המונים באתר GIVEBACK שעתיד להסתיים בימים הקרובים מתוך מטרה לגייס מהציבור כסף עבור יצירת מעטפת משפטית שתאפשר לאתר להמשיך ולעבוד.