רזבוזוב. יפנה לערכאות משפטיות?
רזבוזוב. יפנה לערכאות משפטיות?צילום: פלאש 90

בחודש יולי הקרוב אמורה להתקיים במלזיה אליפות העולם הפאר-אלימפית בשחיה. אך נראה כי אם הדברים לא ישתנו בקרוב מהקצה אל הקצה, קיומה של האליפות במלזיה תהיה בסימן שאלה גדול, כשזו אף עשויה לעבור ממנה למדינה אחרת. הסיבה: חרם ספורטיבי על ישראל.

כבר לפני שבועיים ראיינו כאן בערוץ 7 את ד"ר רון בולוטין, המנהל המקצועי של הוועד הפראלימפי הישראלי, שאמר כי הוא מקווה שמאמצי איגוד הג'ודו הישראלי והעולמי שהצליחו לאפשר לספורטאים ישראלים להתחרות בתחרויות שהתקיימו במדינות ערביות, יצליחו להשפיע גם על ענף השחיה הפרא-אלימפי.

ד"ר בולוטין אמר את הדברים על רקע העובדה כי האליפות החשובה שתהווה ציון דרך משמעותי לפני אולימפיאדת טוקיו 2020, תתקיים במלזיה, מדינה בעלת שנאה גדולה לישראל כשראש ממשלתה מהאטיר בין מוחמד התבטא לא פעם נגד ישראל בצורה קיצונית וחמורה.

אחרי שקיוו כי דברים ישתנו, ביום שבת האחרון אמר רה"מ המלזי כי ארצו לא תאפשר לספורטאים ישראלים להיכנס למדינה ובכך פסק באופן סופי על אי כניסת הספורטאים הפאר-אלימפיים להתחרות באליפות העולם החשובה שתקבע עבורם את הסיכוי לייצג את ישראל באולימפיאדת טוקיו 2020.

אחרי שמשרד החוץ תקף בחריפות את ראש הממשלה המלזי, כעת מאיים ח"כ יואל רזבוזוב מ'יש-עתיד' בדבר סנקציות מרחיקות לכת.

במכתב ששלח אל ראש ממשלת מלזיה, כתב ח"כ רזבוזוב כי הוא דורש ממנו לנהוג בספורטאים הישראלים כשווים בין שווים או שמדינתו תשא בתוצאות. "מחובתי להזכיר לך כי האיגוד הפרא-אולימפי (IPC) הפועל עפ"י אמנת הועד האולימפי הבינ"ל (IOC), אוסרת על כל התערבות פוליטית בספורט", כתב ח"כ רזבוזוב במכתבו.

"אם אתה לא יכול להבטיח כי הפוליטיקה נשארת מחוץ לספורט וכי כל השחיינים, כולל הנציגים הישראלים, זכאים להיכנס לאליפות העולם בשחייה בקיץ 2019 המתרחשים במלזיה, נפעיל את כל האמצעים המשפטיים, כולל התייחסות לבעלי העניין ולנותני החסות שהם חלק ממימון ארגון העומד בסתירה חמורה הן לצ'רטר שלו והן לאמנה האולימפית, והוא מושפע משיקולים פוליטיים שאין להם מקום בעולם הספורט", איים רזבוזוב.

ח"כ רזבוזוב הסביר ואמר כי "לא ניתן לאף שונא ישראל להשתמש בספורט על מנת להשפיל את מדינת ישראל והספורטאים. הצוות המשפטי שיזמתי בראשותו של פרופ' אלן דרשוויץ' הוכיח בעבר כי פניה נחושה למוסדות הבינ"ל מביאים לשינוי".

את ראש הממשלה המלזי זה לא מעניין ולא מרתיע כשזה הודיע כבר לפני כשבוע כי הוא לא חושש שמדינתו לא תארח את האליפות היוקרתית, כשאמר: "אם הם רוצים לקחת ממלזיה את הזכות לארח את האליפות, שכך יהיה".

בינתיים באיגוד הספורט הפאר-אלימפי העולמי, ה-IPC אמרו שהם מאוכזבים מההחלטה וכי הם ינסו למצוא פיתרון אחר עבור השחיינים הישראליים.